رفتن به محتوای اصلی

«درس اخلاق» احمدی نژاد و صندلی های خالی!

«درس اخلاق» احمدی نژاد و صندلی های خالی!

احمدی نژاد پنجشبنبه شب در مجمع عمومی سازمان ملل ، باز هم سخنان تکراری ایراد نمود؛ او با گفتار مذهبی، اخلاقی و تاریخی و این که نظام سرمایه داری به آخر خط خود رسیده است، سه پیشنهاد در مجمع عمومی سازمان ملل طرح کرد : 1- کمیسیون حقیقت یاب در مورد 11 سپتامبر 2_ بازگشت فلسطینی ها و همه پرسی در آنجا 3_ خلع سلاح عمومی هسته .... هنگام سخنرانی او ، باراک اوباما در سالن حضور نداشت و زمانی که احمدی نژاد، از نظریه ساختگی بودن 11 سپتامبر سخن می گفت، نمایندگان امریکا و کشورهای اروپایی سالن جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند

در بیرون سالن مجمع عمومی سازمان ملل ؛ گروهها ، احزاب و جریانات سیاسی اپوزیسیون ایران شامل سبز‌ها، جمهوریخواهان سکولار، مجاهدین، چپ ها، سلطنت طلبان و... هر کدام به نوبت در جایگاه خاصی که برای آنان در نظر گرفته شده بود، آکسیون ها و سخنرانی های خود را ارائه دادند و همچنین رادیوهای فارسی زبان به طور زنده سخنرانی احمدی نژاد را پخش و مفسران سیاسی در این باره بطور مستقیم نظرات خود را طرح کردند .

در برابر سخنرانی احمدی نژاد، باراک اوباما برای جهان راه حل های مشخصی را مطرح کرد و از جمله گفت :«آمریکا دست دوستی به سوی ایران دراز کرده اما این کشور حقوق و مسئولیت هایی دارد که اگر به این مسئولیت ها توجه نکند، باید پاسخگو باشد.» رئیس جمهوری آمریکا افزود: «ایران تنها عضو ان پی تی است که نتوانسته صلح آمیز بودن برنامه خود را ثابت کند. آمریکا و جامعه بین المللی به دنبال توافق هستند و درهای مذاکره باز است و ایران باید نشان دهد که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.»

اما احمدی نژاد مانند یک دانشجوی مذهبی سال اولی ، وقیحانه به مردمان جهان درس اخلاق می داد.

سخنان ریئس جمهوی کشوری 70 میلیونی در حالی بیان می شد که مردمش با هزاران خواسته ابتدایی دست به گریبانند .

او چنان با اعتماد نفسی سخن می گفت که انگار احمدی نژاد نبوده‌است که با تقلب ده میلیونی و به بکار گیری خشن ترین روش های فاشیستی جلوی اعتراض مسالمت آمیز مردم را گرفته بود.

او در حالی که حمله امریکا به افغانستان و عراق رامحکوم می کرد، بیشرمانه دستگیری ریگی و اعدام او را نمونه ای از مبارزه با تروریسم خواند.

در مجموع سخنرانی احمدی نژاد نکته تازه ای بهمراه نداشت . دیشب مفسرین خبر گزاریها خارجی سخن از مذاکره سری میان نمایندگان ایران و امریکا را طرج می کردند .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید