رفتن به محتوای اصلی

تفسیرخبر!

تفسیرخبر!

خبراول : دادستان رژیم اسلامی اعلام کرد که ما بازهم اعدام میکنیم . بیخود داد و قال نکنید چون همه کارهای ما قانونی است . دیدید که هیچ دولتی اعتراض نکرد اگرهم میکرد به ی ورش ! ما اینیم ..... ما قبلا هم خیلی اعدام کردیم و کلا اعدام دوای هفتاد نوع بیماری است . از جمله دوای درد بی درمان اقتصاد نوین و انرژی و خاورمیانه و دموکراسی هدایت شده و امامت وبرو تا آخرش.... خبردوم : حکومت اسلامی به یک شهروند فرانسوی اجازه بازگشت به فرانسه را داد ! چرا قبلا نمیداد ؟ ما هم نمیدونیم . چرا الان داده ؟ سخنگوی حکومت اسلامی گفت : بر طبق قانون دیپلماسی الان وقتشه !

بینندگان و شنوندگان عزیز، اینجا زمین است و ما با برنامه ایی کاملا متفاوت درخدمت شما هستیم . میهمان برنامه امشب تفسیرخبر، رئیس بزرگ است که یه عالمه مدرک وفوق تخصص درهمه رشته ها داره . ابتدا توجه شما را به سرتیتر چند خبر موهوم جلب میکنیم و بعد مانیتورها را خاموش کنید تا صدا را خوب بشنوید !

خبراول : دادستان رژیم اسلامی اعلام کرد که ما بازهم اعدام میکنیم . بیخود داد و قال نکنید چون همه کارهای ما قانونی است . دیدید که هیچ دولتی اعتراض نکرد اگرهم میکرد به ی ورش ! ما اینیم ..... ما قبلا هم خیلی اعدام کردیم و کلا اعدام دوای هفتاد نوع بیماری است . از جمله دوای درد بی درمان اقتصاد نوین و انرژی و خاورمیانه و دموکراسی هدایت شده و امامت وبرو تا آخرش....

خبردوم : حکومت اسلامی به یک شهروند فرانسوی اجازه بازگشت به فرانسه را داد ! چرا قبلا نمیداد ؟ ما هم نمیدونیم . چرا الان داده ؟ سخنگوی حکومت اسلامی گفت : بر طبق قانون دیپلماسی الان وقتشه !

خبرسوم : رئیس جمهوربرگزیده عقیدتی ، اعلام کرد : حالا که دادستان تهران بازم میخواد اعدام کنه پس ثابت میشه که ماندن یا نگه داشتن دیگران درعراق نابترین استراتژی است و همه ازش حمایت میکنند چون کلا همه چیزمون درسته وقانونیه . و به دلیل همین درستی کارمون ما میخوایم قانونی تظاهرکنیم با 200 هزارفقره هوادار! حالا میبینید ! ما هم اینیم !

خبرچهارم : میرحسین موسوی اعلام کرد : جنبش سبز ریشه در باورهای مذهبی من و ما داره ! و من به گورامام خندیدم که 2جور حرف زده باشم . از اولش هم گقته بودم خشونت و ساختارشکنی فقط از طرف مردم غیرقانونی و بده !

خبرپنجم : سخنگوی کاخ سفید اززبان یکی ازپادوهای میلتون فریدمن مخالفت شدید خودش رو با سرنگونی حکومت اسلامی اعلام کرد ! اونا هم اینن !

خب ، شنوندگان و بینندگان برنامه تفسیر خبر فعلا تا همین جا کافیه . به دلیل شلوغی خطهای تلفن و انتظار بیش ازحد شنونده های خوبی که مانیتورخودشون رو هم بستند تا صدا را خوب بشنوند....سوالات خودتون رو مطرح کنید تا رئیس بزرگ جواب بدن ...

تلفنی داریم از مریخ ، لطفا بفرمائید

الو سلام احمد آقا . برنامه تون خیلی با حاله . من همیشه خبرای زمین را دنبال میکنم تا حدودی هم الزامات برای فهم ادبیات شما داریم ولی اخیرا سوالی مطرح شد که این خشونت و عدم خشونت یعنی چه ؟ و آیا کلا ربطی داره به اینکه پشه ها روزا غیبشون میزنه ؟

بله با تشکراز مریخی عزیز که سوالی قانونی پرسید . لطفا فقط گوش بده تا رئیس بزرگ جواب بده .

رئیس بزرگ : من هم تشکر میکنم از این مریخی کنجکاو....والله جواب این سوال کمی توضیح میخواد چون خودمون هم درمجموع مثل " چیز "توش موندیم . اگه اجازه بدید من صحنه را تشریح کنم بقیه اش با خودشون !

ببینید چند وقت پیش شیرین عبادی با شریعتمداری با هم دردادگاه حکومت اسلامی به حضورهم رسیدند . یکی اپوزسیون و نقاد است و آن یکی حاکم و نقال . با خوبی و خوشی هر دوی اونا هم محکوم شدند و هم تبرئه . از دماغ کسی هم یک قطره خون نریخت . این اسمش مبارزه و تعادل ئ عدم خشونت و قانون است .

نمونه دیگه اش هم این خانم شادی صدراست که مبارزی نستوه وقانونی است همین 2 روزپیش هم 2 تا حکم تعزیری ازدادگاه اسلام گرفت و دوباره به مبارزش ادامه میده . اهل خشونت نیست هی میری و میاد و جایزه هم میگیره . کلا این جماعت ازرفتن و برگشتن ، خیلی خوششون میاد چون نون توشه !

صحنه دیگه هم موارد اعدام با طناب داربود که البته اون هم ازکسی خون نیومد ولی با یه تبصره، مقصرخودشون بودند چون خشونت طلب بودند ! هرگونه اعتراضی به قانون یعنی خشونت . اگه این آدما مثل شیرین عبادی و شرکاء درکادرقانون اعتراض میکردند الان زنده بودند تازه جایزه هم میگرفتند . مبادا یه وقت کسی فکر کنه جرم کتاب خوندن و اسلحه داشتن فرق فوکوله ؟ شما در هر کجا وقتی درکادرقانون باشی و قانون را رعایت کنی دیگه مهم نیست دستت کتاب باشه یا اسلحه !

من یک مثال برای این مریخی عزیز بزنم . سالها پیش درگوشه ایی ازاین زمین ما عده ایی نویسنده هوس کرده بودند که ازکادر قانون اسلامی و بقیه قوانین خارج شوند و درسودای آزادی بودند . همین موضع باعث شد که کلا در حوادثی ازکادر زندگی خارج بشن . و یا این مریخی عزیز داستان فروهرو فرخزاد وخیلی های دیگر را میداند که ازابتدا دستشان کتاب بود و نه اسلحه ! در واقع حرف اصلی این نیست که دستت اسلحه داری یا کتاب . حرف اصلی این است که درکادر قوانین درجایی بایستی که قانون مشخص میکند . مهم قانون است و دگرهیچ !

یه نمونه دیگه هم همین تظاهراتهای یک سال اخیره . درسته مردم سلاحی نداشتند و فقط اعتراض داشتند ولی چون اعتراضشان " قانونی " نبود پس حق قانونی حکومت بود که بکشد ، تجاوز کند ؛ زندان کند و سرکوب کند . هراعتراضی نقض قانونه و نقض قانون یعنی ، خشونت ! چون حکومت اسلام قانونی است همه ما اون رو به رسمیت میشناسیم درهمه جا هم نماینده رسمی دارند خدائیش به ما هم تا به حال ضرری نرسونده ....تازه کلی هم سوت و استفاده داره .

شما قانون را که رعایت کنی هرگونه جوازی برای جنگ و خونریزی هم میتوانید بگیرید . ما برای جنگ و کشتارهم قانون داریم . وقتی قانونی باشی میلیونها کشته و زخمی و آواره درهر جنگی هم قانونی است . جنگ ویتنام ، جنگ عراق ، جنگ افغانستان و یا هرجنگی دیگری درکادر قانون اسمش خشونت نیست !

مجری : ببخشید رئیس بزرگ ، ما زیاد وقت نداریم لطفا خلاصه کنید .

رئیس یزرگ : به طورخلاصه اینکه جرم اصلی برای هرکسی نقض قانون است . ممکن است شما درجایی جنایتی را هم شاهد باشید ولی اگر این جنایت درکادرقانون باشد دیگراسمش خشونت نیست . شما میروی زندان و بعد کتاب مینیوسی و بعد آزاد میشی و بعد استاد میشی....چرا ؟ چون قانون را به رسمییت میشناسی و به آن احترام میگذاری ، پس باید جایزه هم میگیری .

شما با کتاب و اسلحه هیچ کاری نداری یک هنرمند و خواننده هستی ولی وقتی قانون را نقض کردی و سرت را بریدند مقصرخودتی جانم . فرقی هم نمیکنه چه قانونی و در کجا ؟ قانون اسلام یا قانون اقتصاد ویا قانون پاپ یا قانون جنگ یا قانون دیپلماسی . مهم خود قانون است و اینکه هرکاری قانونی باشد . اعدام قانونی ....زندان قانونی....جایزه قانونی ...تجاوزقانونی....جنگ قانونی...دیپلماسی قانونی....و هرگونه اعتراض به قانون یعنی خشونت که بد و اخ است !

تمام قوانین را که با هم بچلانی ازآن یک معنی ساده درمیآید واون اینکه سرتو بانداز پائین و مثل بز بچر! اگرم سوالی داری درکادرقانون باید بپرسی تا ژئوپلیتیک جهانی به هم نریزه !

تماس بعدی ازونوس ، لطفا بفرمائید .

من یک ونوسی هستم دومین سیاره منظومه شمسی ، و سوالم اینه که این قانون درکجا و توسط چه کسانی نوشته میشود ؟

مجری : شنوندگان عزیز به علت نقص فنی تماس ما با این ونوسی عزیز قطع شد و ما متوجه سوال نشدیم !

تماس بعدی ازخودمون ، یعنی زمین . لطفا بفرمائید .

بله من از زمین هستم و ازرئیس بزرگ سوال دارم که من چند روز پیش یه ویدئو دیدم که داشتند به یه زن تجاوز میکردند خیلی وحشتناک بود حالا من چیکارکنم ؟

رئیس بزرگ : سوال خوب وتوپولی کردی جانم . هیچ کاری نباید بکنی همونجا بمون وتا میتونی به خودت سوزن بزن . بعدش هم واگذارکن به قانون و دست بریده عباس . خیلی مواظب باش که قانون شکنان مخت رو نریزن تو فرغون و بخوان خارج از کادرقانون مثلا به موضوع تجاوزکمی جدی نگاه کنن . حالا اگه کسی ازقانون خوشش نمیاد مشکل خودشه چون حتی ما برای "تجاوز قانونی " هم سوره داریم .

درپایان این برنامه ضمن تشکرازهمتون.... میخوام ازفرصت استفاده کنم و جدیدترین اثر تاریخی و قانونی حاج اکبرگنجی را به شما معرفی کنم . اسم این اثرهست : ماندن و نگه داشتن جمهوری اسلامی درکادر قوانین اقتصادی و سیاسی و نظامی و دینی ...موجود ،.................... " هم استراتژی و هم تاکتیک " .

این اثرخیلی ساده هست و ازسن 13 سالگی تا هرسن وسالی توان درکش را دارند . با این حال اگه کسی گفت نمیدونم یا خوشم نمیاد.... بدونید که دشمنه و مزدور و بریده و خائن و....است و باید قانونی وارد انقلاب ایدئولوژیک بشه ! مثل تراپی میمونه .

مجری برنامه : به پایان برنامه رسیدیم میتونید مانیتورها رو روشن کنید تا با هم بریم به اتاق قانون و برنامه بعدی با لونا جون .

سلام لونا جون . امشب چی داری ؟

داغ داغم احمد آقا .

پس بعد از برنامه بریم جوجو بازی ؟

برو با عمت جوجو بازی کن بدبخت قانون ساز ،ماموت !

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید