رفتن به محتوای اصلی

وضعیت پناهندگان راهی دانمارک و سوئد

وضعیت پناهندگان راهی دانمارک و سوئد

گفته می شود تعدادی از این مهاجران عمدتا سوری و عراقی که خود را پیشتر به آلمان رسانده بودند، عازم سوئد شدند اما در میانه راه، در دانمارک از پیاده شدن از قطار و درخواست پناهندگی از این کشور امتناع کردند. در پی آن پلیس دانمارک اقدام به بستن خط آهن میان دو کشور کرد.

دست کم دو قطار حامل ۳۴۰ پناهجو از نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه در مهمترین خط آهن ارتباطی میان آلمان و کشورهای اسکاندیناوی، یعنی بندر رودبی، در ۱۳۵ کیلومتری کپنهاگ، پایتخت متوقف شدند.

پس از گفتگوهای طولانی، بسیاری از پناهجویان سرانجام به ماندن در دانمارک رضایت دادند. تعدادی از آنها نیز با پای پیاده راهی سوئد شدند.

سیاست های مهاجرتی سختگیرانه دانمارک دلیل اکراه مهاجران از ماندن در این کشور و درخواست پناهندگی از آن عنوان شده است.

http://persian.euronews.com/2015/09/10/danish-german-trains-resume/

————————–

نخست وزیر دانمارک: نمی خواهیم صحنه ایستگاه قطار بوداپست تکرار شود

به دنبال خودداری تعدادی از پناهجویان برای پیاده شدن از قطار و درخواست پناهندگی از دانمارک، پلیس این کشور مبادرت به تخلیه اجباری برخی از آنها کرد.

این افراد از آلمان به سوئد می رفتند و برای همین پلیس دانمارک اقدام به متوقف کردن قطارهایی کرده که از آلمان وارد این کشور می شوند.

لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر دانمارک، با بیان این که خواستار تکرار صحنه هایی همچون آنچه در ایستگاه قطار بوداپست اتفاق افتاد نیست، گفت: “واضح است که ما اکنون تحت فشار هستیم. این نشان دهنده پیچیدگی این مسئله است. این کسانی که به دانمارک می آیند در حال فرار هستند. دانمارک یک کشور امن و صلح طلب است. اما کسانی هستند که می گویند نمی خواهند از دانمارک تقاضای پناهندگی کنند و ترجیح می دهند به سوئد بروند. این به وضوح نشان دهنده آن است که مشکلی که ما اکنون با آن مواجهیم نه مشکل پناهندگی بلکه مشکل مهاجرت است.”

بنابر گزارشها، ۳۵۰ پناهجو از اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه در بندر رودبی واقع در ۱۳۵ کیلومتری کپنهاگ بلوکه شده و عده ای نیز پیاده به سمت سوئد به راه افتاده اند.

یکی از آنها در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او می پرسد چگونه می خواهد پانصد کیلومتر راه را تا سوئد طی کند، می گوید: “ما از سوریه پیاده آمده ایم و مشکلی نداریم.”

یک پناهجوی عراقی هم می گوید: “در سوئد به ما اجازه می دهند تا دو یا سه ماه دیگر خانواده مان را پیش خودمان بیاوریم ولی در کشور شما دانمارک، این مدت بین یک تا یک و نیم سال است. بنابراین باید مدت زیادی از خانواده هایمان دور باشیم.”

بنابر گزارشها، یکصد تن از این پناهجویان حاضر به ماندن در دانمارک شده اند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید