رفتن به محتوای اصلی

زنگنه:زنجانی در برخی از رسانه‌ها پول خرج می‌کند

زنگنه:زنجانی در برخی از رسانه‌ها پول خرج می‌کند

ایلنا: وی با بیان اینکه ابک زنجانی از این ۱۰ هزار میلیارد تومان که بدهکار است، یک کمی در جیبش را شل کرده و دارد خرج می کند، افزود: اکنون حرف‌هایی می زنند که ظاهراً او طلبکار و ما بدهکار می شویم. پول ملت را خورده اند و اینقدر پر رویند.

زنگنه در پاسخ به اینکه آیا قرار است جلسه ای با بابک زنجانی و وکلایش داشته باشید، گفت: من با بابک زنجانی جلسه داشته باشم؟ بابک زنجانی تعیین تکلیفی ندارد، او پول ما را خورده است.

وی در خصوص پیشرفت در پرونده وی نیز گفت: هیچ پیشرفتی نداشته و بابک زنجانی فقط حرف می‌زند.

وزیر نفت تصریح کرد: ما یک زمان می‌گفتیم ۸ هزار میلیارد تومان و الان می گوییم ۱۰ هزار میلیارد تومان پول ملت ایران را باید بدهد و راهی هم ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اعضای اوپک آمادگی افزایش ظرفیت ۵٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران را بعد از لغو تحریم‌ها دارند، تصریح کرد: ما برای  تولید نفتمان از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیریم و نفتمان را وارد بازار می کنیم، بازار نیز این نفت را جذب می کند.

زنگنه همچنین خاطرنشان کرد: نخستین روزی که تحریم‌های ایران لغو شود و بتوانیم نفتمان را در بازارهای جهانی بفروشیم، تولید نفت کشورمان ۵٠٠ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشتری های سنتی ایران تمایل دارند تا نفتشان را از کشور ما تامین کنند، ادامه داد: البته اعضای اوپک نیز با تدبیر و عقلانیت بازگشت طبیعی ایران را بعد از لغو تحریم‌ها مورد توجه قرار می‌دهند، ضمن اینکه با صحبتی که با اعضای اوپک داشته ام، آنها نیز از بازگشت ایران استقبال می کنند.

وزیر نفت درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی برای توسعه صنعت نفت، گفت: اولویت نخست ما برای مشارکت با شرکت‌های خارجی میدان‌های مشترک، پتروشیمی و ان جی ال است.

زنگنه ادامه داد: اما اینکه شرکت‌ها به کدام بخش از صنعت نفت علاقه دارند به آنها بستگی دارد، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنم که قراردادهای بالادستی پیچیدگی های خاصی دارد و مذاکره درباره آنها چندماه طول می کشد اما خرید نفت سریع است و به محض لغو تحریم‌ها، ایران می‌تواند تولید نفت خود را ۵٠٠ هزار بشکه افزایش دهد.

وی در پاسخ به اینکه شرکت‌های آمریکایی برای حضور در صنعت نفت ایران اظهارعلاقه کرده‌اند، افزود: درهای صنعت نفت به روی شرکت‌های آمریکایی باز است و اگر آنها تمایل به همکاری با ایران داشته باشند، هیچ مشکلی نیست، منتها آنها هنوز از سوی دولتشان چراغ سبزی برای حضور در ایران دریافت نکرده‌اند.

وزیر نفت درباره زمان افتتاح فازهای ١۵ و ١۶ پارس جنوبی گفت: از رئیس جمهور دعوت کرده‌ایم تا در نیمه دوم آبان ماه در افتتاح این پروژه شرکت کند. 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید