رفتن به محتوای اصلی

گزارش تکمیلی

گزارش تکمیلی
احتمال اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند 2 رجایی شهر
 
بازدید فرمایشی رئیس سازمان های زندانهای تهران از زندان رجایی شهر به دنبال واکنش زندانیان سیاسی ناتمام ماند.
روز یکشنبه مورخ 26 مهر ماه 94 به دنبال بازدید رئیس سازمان زندانهای تهران که همراه با تشریفات و هیئت مربوطه در حال انجام بود به دلیل واکنش زندانیان سیاسی که در این بند نگهداری می شوند ناتمام ماند.
اقای سهراب سلیمانی رئیس زندانهای تهران با مشاهده وضعیت زندانانیان سیاسی ابتدا از وضعیت رسول حردانی که به تازگی از ناحیه زانوی پا مورد عمل جراحی قرار گرفته بود آگاه شد که نامبرده از عدم تکمیل درمان و رسیدگی دیرهنگام به وضعیت نامساعد جسمانی اش گلایه داشت آگاه شد. سپس بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری محبوس در زندان خواستار صحبت با سلیمانی شد که ایشان با بهانه کمبود وقت معاونت حفاظت اطلاعات سازمان زندان ها را به عنوان نماینده خود معرفی کرد تا در دفتر مدیر اندرزگاه 2 پاسخگو باشد. در ادامه با تجمع و هجوم زندانیان سیاسی جهت طرح سوالات و مطالبات خود، آقای سلیمانی و هیئت همراه بازدید خود را ناتمام گذاشته و اندرزگاه را ترک کردند.
در دفتر مدیر اندرزگاه 2 زندان رجایی شهر ابتدا بهنام ابراهیم زاده در مورد شکایات و وضعیت جسمانی خود در ارتباط با حکم جدید و درگیری با مدیر سابق اندرزگاه صحبت کرد و سپس زندانی سیاسی علیرضا فرهانی به نمایندگی از زندانیان سیاسی آقایان : فرید آزموده - بهزاد ترحمی - ایرج حاتمی - علی مشهدی و رسول حردانی از مطالبات جمع که شامل 3 محور 1) عدم اجرای تفکیک زندانیان سیاسی 2) عدم اجرا و نقض صریح قوانین سازمان زندان ها 3) جلوگیری از دخالت نهادهای امنیتی در امور مربوط به زندانیان سیاسی صحبت کرد که به علت عدم پاسخگویی مناسب و منطقی جو گفتگو متشنج شد و در نظرات علیرضا فرهانی مصمم شدن زندانیان سیاسی به اعتصاب غذا را آخرین راه حل دفاع زندانیان از خود در جهت اجرای مطالباتشان اعلام نمود.
علت متشنج شدن جو جلسه روحیه متحد و محکم زندانیان سیاسی در برابر صحبت های گروه مقابل از سوی مسئولین زندان ها اعلام شده است.
در این جلسه آقای بحرینی ریاست حفاظت اطلاعات زندان رجائی شهر حضور داشت. توضیح لازم این است که طبق گزارش زندانیان این بازدید به دلیل قاطعیت زندانیان سیاسی اندرزگاه 2 بر خلاف شایعه های منتشر شده و دروغین به جهت هیاهوی جلسه خاتمه یافت و نماینده سهراب سلیمانی و بحرینی با عصبانیت بازدید را نیمه تمام و جلسه را ترک نمودند.
جمعی از زندانیان سیاسی اندرزگاه 2 زندان رجایی شهر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
زندان رجایی شهر

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید