رفتن به محتوای اصلی

ایران از طریق مراجع بین‌المللی پیگیر وضعیت رکن‌آبادی است

ایران از طریق مراجع بین‌المللی پیگیر وضعیت رکن‌آبادی است

 

توهین ها و تجاوزاتی که در گذشته بر "زائرین" روا شده بود، چون توسط هم مسلکان آخوندها صورت گرفت، برای قشر ملا ناخوشایند نبود. این رفتار توسط اجداد آخوندها در جریان حمله اسلامگرایان به ایران اتفاق افتاده و خود بخشی از آن فرهنگ و تاریخ هستند. اینبار عربستان سعودی نتنها کلید بهشت را به تعداد قابل توجهی از زائرین داد، بلکه احتمالن عناصر متدین را جهت تخلیه اطلاعاتی گروگان گرفته است. اکنون حکومت آخوندی که صورتش از سیلی صاحبان کعبه سرخ و ... است، دست بدامان مراجع بین المللی شده تا احتمالن "شیطان" های بزرگ و کوچک به داد آنها برسد و با سیاست تجاوز، تحقیر، شکنجه و گروگانگیری صاحبان خانه الله مقابله کنند.

حماقت حکومت آخوندها شبیه اقدام "هنرپیشه" ای ست که مادرش در زیارت مکه به دلیل تجاربش لکنت زبان گرفته بود و اینبار دخترش را برده بود!

========================================================

رادیو فردا در باره پیگیری سرنوشت رکن آبادی گزارش داده است.

معاون وزیر خارجه ایران از پیگیری سرنوشت غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، از طریق سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی خبر داد و در همین حال یک نماینده مجلس نیز اعلام کرد که براساس «شواهد» آقای رکن آبادی «زنده است».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیرخارجه ایران، روز پنجشنبه ۱۴ آبان، خبر داد که در مذاکرات اخیر رئیس سازمان حج و زیارت، و سرکنسول ایران در جده با مقامات عربستان سعودی، بار دیگر موضوع تعیین سرنوشت آقای رکن‌آبادی «به صورت ویژه» پیگیری شده است.

به گفته آقای امیرعبداللهیان، همچنین این موضوع برای چندمین بار به کاردار عربستان سعودی در تهران منتقل شده و در سطح بین‌المللی نیز علاوه بر مقامات سازمان ملل از طریق صلیب سرخ جهانی پیگیری می‌شود.

برخی از مقامات جمهوری اسلامی، احتمال ربوده شدن غضنفر رکن‌آبادی را که در حادثه منا مفقود شده، مطرح کرده‌اند. از جمله حسین نوش‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر ارشاد، روز چهارشنبه ششم آبان گفته بود که «هرچقدر می‌گذرد فرضیه ربایش زائران مفقودِ ایرانی و انتقال آنها به خارج از عربستان تقویت می‌شود».

در همین حال علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، روز جمعه هشتم آبان بدون اشاره به جزئیات گفته بود که «ردّ» آقای رکن‌آبادی، پیدا شده است.

علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز روز ۲۸ مهر به نقل از مقام‌های وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود که آقای رکن‌آبادی در حادثه منا زنده بوده و «با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده»، اما پس از آن مفقود شده است.

در همین حال محمدرضا محسنی ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایران روز پنج‌شنبه گفت که « شواهدی داریم که نشان می‌دهد، رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان زنده است».

وی تأکید کرد که آقای رکن‌آبادی «زنده با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است».

مرتضی رکن‌آبادی، برادر سفیر سابق ایران در لبنان، نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه بهار گفته است که در روز حادثه منا شخصی به نام آقای «حسین‌جانی» از کارمندان سازمان حج‌وزیارت، به همراه یک کارمند دیگر این سازمان، آقای رکن‌آبادی را به داخل یک آمبولانس وزارت بهداشت عربستان سعودی منتقل کرده است.

به گفته برادر آقای رکن‌آبادی، راننده آمبولانس «اجازه نداده» مجروحان دیگری به آمبولانس منتقل شوند و در حالی که تنها آقای رکن‌آبادی داخل آن بوده، محل را ترک کرده است.

وی تأکید کرد که کارکنان سازمان حج وزیارت ایران قصد داشتند «یک مجروح ایرانی دیگر را که سر پا بود ... داخل آمبولانس قرار دهند، اما راننده آمبولاس اجازه نداده و گفته که  حال این مجروح خوب است و می‌تواند با پای خود به بیمارستان برود».

ابراز امیدواری برای تعیین سرنوشت ۲۵ ایرانی مفقود

علاوه بر سفیر سابق ایران در لبنان، ۲۴ ایرانی دیگر در حادثه منا مفقود شده اند. در همین حال رئیس سازمان حج و زیارت ایران ابراز امیدواری کرد که با تطبیق دی ان ای، سرنوشت ۲۵ ایرانی مفقودشده در حادثه منا مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید اوحدی با اشاره به وجود جنازه ۶۸ قربانی حادثه منا در سردخانه مکه گفت: «این پیکر‌ها از بیمارستان‌های مختلف عربستان به مکه منتقل شده و قرار است تا زمان تطبیق دی ان‌ای دفن نشوند».

به گفته آقای اوحدی، بر اساس «تعهد عربستان» قرار است در مدت ۱۰ روز نتایج تطبیق دی ان‌ای اتباع مفقودشده ایرانی با جنازه‌های این سردخانه اعلام شود.

در حادثه منا که روز دوم مهرماه رخ داد، ۴۶۵ ایرانی کشته شدند.

عربستان سعودی تعداد کل قربانیان حادثه منا را ۷۶۹ تن اعلام کرد، اما خبرگزاری رویترز می‌گوید بر اساس آمار جمع‌آوری‌شده توسط این خبرگزاری، شمار کشته‌شدگان این حادثه، دست‌کم ۲۰۷۰ تن بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید