رفتن به محتوای اصلی

یوکسکداغ خبر داد؛ لیلا زانا سوگند خود را تکرار نخواهد کرد

یوکسکداغ خبر داد؛ لیلا زانا سوگند خود را تکرار نخواهد کرد
یوکسکداغ خبر داد؛ 
لیلا زانا سوگند خود را تکرار نخواهد کرد/ 2 نماینده ماردین به دلیل حکومت نظامی نتوانستند در مراسم سوگند شرکت کنند 
خانم لیلا زانا عنوان کرده است که سوگند خود را تکرار نخواهد کرد. ما این رفتار لیلا زانا را یک اعتراض دموکراتیک به حساب می آوریم. همچنین 2 نماینده شهر ماردین در پارلمان ترکیه به دلیل حکومت نظامی در ماردین نتوانستند خود را به آنکارا رسانده و در مراسم سوگند در مجلس شرکت کنند.
Image removed.
 
به گزارش کردپرس به نقل از CNNturk، فیگن یوکسکداغ، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرد: زمانی که مسئله مهم در حال حاضر برای پارلمان ترکیه قانون اساسی و تغییر آن است بهتر است در خصوص اصلاح متن سوگند نمایندگان مجلس ترکیه نیز تجدید نظر صورت گیرد. متن سوگندی که نمایندگان پارلمان ترکیه از روی آن قرائت می کنند باید در چارچوب یک قانون اساسی دموکراتیک مورد تجدید نظر قرار گرفته و اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: سیاستمداران و نمایندگان پارلمان حق دارند تا در خصوص تجدید نظر در این متن نظرات خود را ارائه دهند. خانم زانا خود نیز عنوان کرده است که سوگند خود را تکرار نخواهد کرد. ما این رفتار لیلا زانا را یک اعتراض دموکراتیک به حساب می آوریم. در کشورهایی که بر اساس اصول دموکراسی اداره می شوند نباید این نوع اعمال فشارها را بر روی سیاستمداران شاهد باشیم. به همین خاطر ضرورتی برای تکرار سوگند لیلا زانا نماینده شهر آگری در پارلمان ترکیه وجود ندارد. ما منتظر آن هستیم که در ترکیه و عرصه سیاسی این کشور یک بار هم که شده بدون اعمال فشار کارها پیش برود.
یوکسکداغ در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: 2 نماینده شهر ماردین در پارلمان ترکیه به دلیل حکومت نظامی و دستورر عدم بیرون آمدن از منازل شخصی خود نتوانستند خود را به آنکارا رسانده و در مراسم سوگند در مجلس شرکت کنند. در روزی که آنکارا شاهد سوگند نمایندگان مجلس بود در ترکیه یک بحران واقعی در حال رخ دادن است و آن بحران حاکمیت سیاسی  است. برای پوشاندن بحران واقعی در ترکیه مسئله لیلا زانا را برجسته کرده اند. در ترکیه بحران "سوگند نمایندگان" وجود ندارد بحران سیاسی و اجتماعی در این کشور حاکم است. بحران حکومت نظامی و کودتا در ترکیه مطرح است. هر روز خبر کشته و زخمی شدن مردم  از مناطق کردنشین ترکیه منتشر می شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید