رفتن به محتوای اصلی

اوباما: تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل خدشه ناپذیر است

اوباما: تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل خدشه ناپذیر است

روز چهارشنبه تفاهم نامه ای میان آمریکا و اسرائیل امضا شد که بر اساس آن آمریکا از سال ۲۰۱۹ میلادی هر سال سه میلیارد و هشت صد میلیون دلار به اسرائیل کمک های نظامی ارائه می کند و این کمک ها به مدت ۱۰ سال ادامه می یابد.

بر اساس توافق، هر سال مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از کمک های آمریکا صرف توسعه سیستم دفاع موشکی می شود.

آقای اوباما در بیانیه خود آورده است که از سال ۲۰۰۹ میلادی آمریکا ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به اسرائیل کمک های مالی نظامی خارجی کرده است و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار نیز منابع مالی برای سیستم دفاع موشکی در اختیار اسرائیل قرار داده است.

آقای اوباما گفته است که تفاهم نامه جدیدی که میان آمریکا و اسرائیل امضا شده است، بزرگترین وعده آمریکا در طول تاریخ برای کمک های نظامی است که مجموع آن به ۳۸ میلیارد دلار می رسد.

باراک اوباما در بیانیه خود آورده است که او و نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو اطمینان دارند که تفاهم نامه جدید سهمی مهم در امنیت اسرائیل خواهد داشت، کشوری که “در منطقه ای خطرناک” واقع شده است.

آقای اوباما گفته است ارسال پیشرفته ترین تسلیحات نظامی جهان به اسرائیل این اطمینان را می دهد که اسرائیل بتواند با هر گونه تهدیدی مقابله کند.

باراک اوباما در بیانیه خود آورده است همچنان که قبلا نیز تاکید کرده ام، تنها راهی که اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی دموکراتیک می تواند باقی بماند و رشد کند این است که ایجاد یک فلسطین مستقل و ماندنی را به رسمیت بشناسد.

باراک اوباما گفته است تفاهم نظامی با اسرائیل و تاکید دولت های جمهوری خواه و دموکرات آمریکا طی دهه های گذشته بر راه حل صلح دو کشوری انگیزه یکسانی دارد و آن اطمینان یافتن از این است که اسرائیلی ها بتوانند در کنار همسایگان خود در صلح و امنیت زندگی کنند.رادیو آمریکا

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو آمریکا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید