رفتن به محتوای اصلی

علت جدايي زنان بعداز مهاجرت
18.02.2017 - 23:03

براستی چرا بسیاری از خانم ها بعد از مهاجرت زندگی خود را دستخوش طلاق قرار می دهند.
در این رابطه تحقیق کردم ، و به چند دلیل اساسی برخوردم.
وقتی ما از یک محیط بسته وارد محیط باز می شویم ، قطعا شرایط زندگی و نحوه دید ما تغییر خواهد کرد . در جوامع باز هر کسی می تواند زندگی مستقلی برای خود داشته باشد و هیچکس به صرف امنیت مالی حاضر نیست شخص دیگری را در کنار خود تحمل کند .
در واقع زندگی به گونه ای هست که ، زنان و مردان ناچارند که کار بکنند و کار کردن در محیط اجتماع شرایط روحی زنان را دستخوش دگرگونی های زیادی قرار می دهد .
نکته حایز اهمیت دیگر تطبیق با شرایط ظاهری اجتماعیست که به آن وارد شده اند .معمولا خانم ها خیلی تاثیرپذیرتر هستند و انطباق هم برای آنها آسان تر هست .
آنها می خواهند آزادانه لباس و پوشش خود را انتخاب کنند ، اما آقایانی که در جوامع مذهبی و سنتی رشد کرده اند پذیرش تغییرات ظاهری خانم ها را براحتی نمی پذیرند و معاشرت های اجتماعی زنان را در حیطه محیط های باز نمی پسندند.
در واقع آقایان از ایکه کمتر حاکمیت به زندگی دارند ناراضی می شوند و برای جبران اعتماد بنفس پایین آمده ممکن هست فشار های روحی خود را از راه های دیگری جبران کنند .
اما آنهایی که به همسران خود پرو بال می دهند و سعی می کنند این تغییرات را بپذیرند کمتر زندگیشان به مخاطره می افتد .
همانطور که می دانید در جوامع مدنی حق و حقوق زیادی به زنان داده میشود و این هم نکته مهمی هست که وقتی زنان می بینند جایگاه اجتماعیشان پر از حمایت است لازم باشد از این حقوقتمام و کمال استفاده می کنند ، در حالیکه در جامعه خود شایدحتی پدر و مادر هم بعد از طلاق از آنها حمایت نمی کرد و به ناچار باید خیلی مشکلات را تحمل می کردند .
شکی نیست که زمانه هم عوض شده و به خصوص در جوامع باز شرایط ازدواج و طلاق بسیار متفاوت تر از دوران پدر و مادر های ماست ، اما باید توجه داشته باشیم که بهرحال طلاق آسیب های خود را بهمراه خواهد داشت و گاهی این آسیبها یک عم زندگی ما به هدر میدهد .
پس آیا بهتر نیست قبل از ازدواج به جای اینکه نگاهمان به بیرون خیره شده باشد ، خوب و با دقت درون یکدیگر را نگاه کنیم تا بفهمیم که از زندگی چه می خواهیم ؟؟؟
چرا که هر آنچه از درون خوب دیده شود هرگز دستخوش نوسانات بیرونی قرار نخواهد گرفت و نتیجتاً از کوزه زندگیمان همان برون خواهد تراوید که از درون دیده و پنسندیده شده است .
معمولاً زنان شوهر دار يا دوست پسر ميگيرند يا مردان متاهل همين طور وبه صورت پنهاني دست به اينكار مي زنند .كه اين خود بعدها از عوامل فروپاشي خانواده  وجدايي مي باشد.
يا زناني  ومرداني هستند كه بخاطر قبول شدن پروسه پناهندگي  همديگر را مي خواهند وبعد از قبولي ازهم جدا ميشوند.
ومهم تَر از همه  وجود دنياي مجازي و وابسته شدن آنها به افراد دنياي مجازي كه امروزه از دلايل اصلي اختلافات ميان زنان ومردان ومرحله اول يك رابطه با شخصي ديگر محسوب ميشود.
دادن آزادي فراوان به يك زن وتحمل نكردن شوهر در قبال چنين مسئله اي از ديگر اين مسائل مي باشد.
به اميد اينكه هيچ زن وشوهري از هم جدا نشوند وزندگي پراز عشق داشته باشند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.