رفتن به محتوای اصلی

سینا دهقان در آستانه اعدام توسط اسلام پرستان حاکم (داعشی های ایران)
به دفاع از جان سینا دهقان برخیزیم!
27.03.2017 - 00:23

 

سینا دهقان جوان 21 ساله ایرانی به جرم سخن در باره محمد بنیانگذار اسلام و اسلامگرائی، توسط الله پرستان شیعه ایران به اعدام محکوم شده است. کشتارهای آئینی، دینی، سیاسی، فرهنگی و فیزیکی ایرانیان توسط اسلامگرایان پیشینه 1400 ساله دارد. ما ایرانیان حتا در آستانه قرن بیست و یکم  تاوان سلطه اسلام و اسلامگرائی را می دهیم.

اکنون مردمان جهان می دانند که قتل عام آئینی، فرهنگی، سیاسی و فیزیکی در دوران اشغال کشور ما توسط اسلامگرایان بیوقفه ادامه داشته و پاسداران اسلام با نقض بربرمنشانه حقوق انسانی شهروندان، همچنان به سرکوب جنبش مقاومت ایرانیان ادامه می دهند.

image

 اکنون فرزندان ایران نیک می دانند که باید در برابر تجاوز آئینی- دینی و سیاسی - نظامی اسلامگرایان ایستادگی کرد. نسل جوان ایران می داند که  538 سال پیش از میلاد، پدر حقوق بشر سندی را نوشت که در آن این اصل طلائی نقش بست: "همه ی مردم درکشورها و سرزمینهای زیر فرمان من در انتخاب دین, کار و محل زندگی آزادند". و نیز در منشور جهانی حقوق بشر آمده است:

مادهٔ ۱۸

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی [و آشکار] کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است وهیچ فردی حق اهانت و تعرض به فرد دیگری به لحاظ تمایز و اختلاف اندیشه ندارد.

مادهٔ ۱۹

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده‌ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه‌ای بدون ملاحظات مرزی است.

اما حکومت اسلامی گوشی برای شنیدن صدای مردم و شعوری برای فهم حقوق بشر ندارد!

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در گزارشی برخورد حکومت اسلامی با جوان 19 ساله را بازتاب داده و نشان داده که چگونه تیغ سرکوب آئینی، دینی و سیاسی اسلامگرایان بر گلوی فرزندان ایران گذاشته شده است.

دیگر جای هیچ شبهه ای نیست که حکومت اسلامی در جایگاه سیاسی – ایدئولوژیک قرار دارد که نمی تواند حقوق بشر را رعایت کند و اساسن در تضاد بنیادی با حقوق بشر، جامعه ایرانی و حقوق شهروند ایرانی قرار دارد. حکومت اسلامی با تکیه بر روحانیت شیعه و نهادهای سیاسی-دینی و نظامی وابسته، در 39 سال گذشته مرتکب جنایت علیه بشریت شده و این جنایات بدرازای عمر این نظام ادامه خواهند یافت!

اکنون این پرسش در برابر جامعه ایرانی قرار دارد که تا کی می خواهد چشم بر این واقعیت ببندد که جنگ 39 ساله شان میان اسلامیت و ایرانیت است!

 تا هنگامی که ایرانیت در سیمای یک جنبش ملی سکولار (لائیک) دمکراتیک پا در میدان نگذارد و نظام ایران و ایرانی ستیز اسلامی را سرنگون نکند؛ سیناهای ایران بجرم مقاومت برابر سلطه بربرمنشانه و بیابانگردانه اسلامگرایان، در صف مجازات اعدام خواهند ایستاد.

برای نجات ایران و جامعه ایرانی باید کاری کرد؛ کاری کارستان!

اکنون به دفاع از جان سینا دهقان برخیزیم!

------------------------

گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از ماجرای سینا دهقان بشرح زیر است:

یک منبع نزدیک به سینا دهقان، شهروند تهرانی ۲۰ ساله که به اتهام سب النبی از طریق نوشتن مطالبی در شبکه اجتماعی “لاین” محکوم به اعدام شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «سه ماه پیش پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده و اکنون همه امید خانواده سینا به شکستن حکم است.»

این منبع به کمپین گفت: «سال گذشته وقتی سینا ۱۹ ساله و سرباز بوده، کمپینی در شبکه لاین برای سه روز به راه انداخته، در این کمپین ظاهرا مطالبی خلاف دین اسلام و قرآن منتشر می شده اما سینا پس از دستگیری گریه کرده، بارها گفته اشتباه کردم و توبه می کنم. هر کسی در این دنیا اشتباه می کند. او هم در سن ۱۹ سالگی اشتباهی مرتکب شده، تنبیه هم حدی دارد. یک اشتباه سزوار مرگ نیست. اکنون یکسال است که او در بندی با مجرمان خطرناک به سر می برد و با اعدام هم مواجه است.»

سینا دهقان در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۴ در پادگان محل خدمتش در تهران توسط ماموران حفاظت امنیت سپاه پاسداران اراک دستگیر و پس از یک روز به زندان مرکزی اراک منتقل شد و تاکنون درآنجا به سر می برد.

سینا دهقان در شعبه یک دادگاه کیفری اراک به اتهام سب النبی به اعدام و به اتهام توهین به رهبری به ۱۶ ماه حبس محکوم شد. این اتهامات به دلیل راه اندازی یک کمپین و نوشتن مطالبی در شبکه اجتماعی “لاین” است. در این  کمپین آنلاین مطالبی در مخالفت با اسلام، قرآن و تصاویری از قران سوخته منتشر شده است. دو متهم دیگر این پرونده سحرالیاسی اهل تهران و محمد نوری اهل اراک هستند.

این منبع درباره نحوه دستگیری سینا دهقان گفت: «سینا سرباز و دژبان پادگان بود، چهار روز مانده بود دوران سربازش تمام شود که ماموران حفاظت امنیت اراک به پادگان رفته و او را همانجا دستگیر کردند. بعد او را به خانه اش بردند و خانه را تفتیش کردند. سینا همانجا مرتب گفته که اشتباه کرده و توبه می کند. ماموران به خانواده اش گفتند که فقط او را برای چند سوال و جواب می برند و چند روز بعد آزاد می شود اما الان نزدیک یکسال است که در زندان مانده است. سینا پدربزرگش شهید گمنام جنگ ایران و عراق است. آیا این ها به حساب نمی آید؟»

این منبع در پاسخ به این سوال که آیا سینا دهقان اتهامش را پذیرفته است به کمپین گفت: «متاسفانه در بازجویی ها به او گفته اند که اگر زیر برگه ها را امضاء کنی و اتهامات را بپذیری و بعد توبه نامه بنویسی، بخشوده و آزاد می شوی. سینا هم از سر بچه‌گی هر چه خواستند امضاء کرده و اتهام را به گردن گرفته است. اما بعد برایش حکم اعدام صادر کردند. خودش بعدتر گفته من همه اینها را امضاء کردم به امید اینکه آزاد شوم. ظاهرا از او اعتراف تلویزیونی هم گرفته اند.»

این منبع درباره وضعیت این زندانی گفت: «سینا اجازه تماس تلفنی و ملاقات دارد. خانواده اش هر هفته طی این یکسال از تهران به اراک برای ملاقات او رفته اند. او را متاسفانه به اراک بردند چون هم پرونده ای دیگرش محمد نوری ساکن اراک بود و در واقع ماموران سپاه از طریق تلفن و اینترنت محمد، سینا را پیدا کردند. سینا وضعیت روحی مناسبی ندارد، افسرده است و مرتب گریه می کند و در بندی است که زندانیان با جرم های مواد مخدر، قتل و قاچاق نگهداری می شوند. پسر ۱۹ ساله ای که هیچ وقت خلافی نکرده یک مرتبه زندگیش تغییر کرد. مدتی پیش هم بندی هایش گونه اش را شکسته بودند.»

این منبع با اظهار اینکه وکیل پرونده سینا دهقان، وکیل تسخیری است به کمپین گفت: «متاسفانه خانواده سینا از نظر وضع مالی قادر به پرداخت هزینه برای وکیل نیستند.»

دو متهم دیگر این پرونده به نام های سحر الیاسی، اهل تهران و محمد نوری، اهل اراک هستند. سحر الیاسی نیز در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۴ در خیابان تجریش دستگیر شد و پس از یک روز بودن در زندان اوین به زندان مرکزی اراک منتقل شد. خانم الیاسی و محمد نوری با اتهام مشابه توهین به رهبری در دادگاه انقلاب اراک به ۱۶ ماه حبس محکوم شدند، اما محمد نوری به اتهام سب النبی مانند سینا دهقان در شعبه یک دادگاه کیفری اراک به اعدام محکوم شد و خانم الیاسی به اتهام توهین به مقدسات به هفت سال حبس محکوم شد که بعدا در اسفند ماه ۱۳۹۴ در دادگاه تجدیدنظر به سه سال حبس کاهش یافت. دادگاه تجدیدنظر سایر احکام را تایید کرد. پس از آن سینا دهقان و محمد نوری به حکم اعدام خود به دیوان عالی کشور اعتراض کردند  و اکنون منتظر رای نهایی هستند.

در حال حاضر هر سه آنها در بندهای زندان مرکزی اراک نگهداری می شوند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.