رفتن به محتوای اصلی

همه پرسی آزادی اقلیم کردستان و اتحاد شوم حکومت اسلامی ایران و دولت ترکیه
17.08.2017 - 02:00

 

اسلامگرایان شیعه 5 قرن پیش، بخش یزرگ کردستان را به عثمانی سپردند و ننگ بزرگی را بر پیشانی ایرانیان حک کردند. جامعه ایرانی قرن ها شاهد اسارت کردستان بود تا عمر امپراطوری عثمانی بسر رسید. پس از سقوط عثمانی هم جامعه ایرانی نظاره گر تقسیم کردستان "عثمانی" میان ترکیه، سوریه و کشور تازه پا گرفته عراق (سال 1920) نشست.

جامعه کرد تنها و با اتکاء به فرهنگ، تاریخ و سنن غنی مبارزاتی خود، به پیکار برای پایان دادن به اشغال کردستان ادامه داد. از آنزمان یک قرن گذشت و اکنون منطقه ای از تنگه هرمز تا کانتون عفرین (روژوا)، کانون اصلی جدال های قدرت های بزرگ و دنبالجه هایشان شده است. در این شرایط متلاطم جهان و بویژه خاورمیانه، پرداختن به روندهای سیاسی جاری، امری ضروری می باشد:

!-خودآگاهی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه کرد در سرزمین های اشغال شده شان آنچنان بلوغ یافته که همزیستی مسالمت آمیز در ساختار سلطه گرانه – استبدادی عصر استعمارگری، دیگر ناممکن شده است.

2-قدرت های بزرگ تغییر نقشه منطقه را در دستور قرار داده و بر آنند تا از مردمان کرد، بعنوان ابزار تحقق اهداف سلطه گرانه خود استفاده کنند. 

3-اسلام سیاسی به قصد احیاء امپراطوری عثمانی، امپراطوری عربی – اسلامی شیوخ عرب و امپراطوری  شیعه، از گورهای خود سربلند کرده اند و برای جامعه ایرانی و مردمان کرد، چنگ و دندان نشان می دهند.

4-فرصت تاریخی برای رهائی جامعه ایرانی از زیر آوار اسلام سیاسی فرار رسیده است. مردمان کرد از همه سو مورد تهاجم قرار گرفته اند و جامعه ایرانی نمی تواند نسبت به پیکار مردمی کردها برای پایان دهی به اشغال کردستان بی تفاوت باشد. استقلال کردستان از "عراق"، گامی در راه تقویت آزادی، لائیسیته، دمکراسی و منافع بلندمدت جامعه ایرانی است.

5-یک کردستان قدرتمند، نتنها تهدیدی برای ایران نبوده و نیست، بلکه سکوی پرشی برای دمکراتیزاسیون منطقه می باشد. در ایران ما کسانی با همه پرسی رفع اشغال کردستان و بطلان قرارداد ننگین سایکس – پیکوت مخالفت می کنند که از خاستگاه مذهبی، قومی و یا غیر سیاسی – تاریخی به مسئله کرد در خاورمیانه می نگرند.

بسیاری از "کمونیست"های قومپرست با شنیدن خبر همه پرسی استقلال اقلیم کردستان، پیوسته نگری تاریخی و تاریخ کرد و کردستان را بفراموشی سپرده و خطر ایجاد "دولتک نفتی – دودمانی" را بهانه مواضع سیاسی حقیرانه خود قرار داده اند. آنها بخوبی می دانند که تقویت کرد در هر نقطه از کردستان، از لحاظ تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسود جامعه ایرانی می باشد.

همه پرسی در اقلیم کردستان را می توان با اصلاحات ارضی سال 1342 در ایران مقایسه کرد. اصلاحات ارضی از لحاظ تاریخی مثبت و گامی به پیش بود. بیش از همه آخوندها (اسلام سیاسی) کلیت اصلاحات ارضی را نفی می کردند. موضع درست سیاسی، نه نفی اصلاحات ارضی، بلکه نقد و رد هدایت آمرانه، مشی حذف نقش مردم و احزاب سیاسی بود.

6-سیاست ما در قبال همه پرسی در اقلیم کردستان، کاملن شفاف و ناظر بر دفاع فعال از خروج کرد و کردستان از زیر سلطه پان عربیسم، پان ترکیسم، پان اسلامیسم و در عمل، پاره کردن قرارداد ننگین "سایکس – پیکوت" است تا مردم بتوانند در  انتخاباتی ازاد و دمکراتیک، به اشغال تاریخی کردستان خاتمه دهند.

7- دفاع ما از همه پرسی در اقلیم کردستان، مرزهای روشن با پوپولیسم قومی، تباری و دینی دارد که خود را در سیاست حمایت از جنبش آزادی کردستان؛ دفاع از خودمدیریتی لائیک دمکراتیک کردها، همزیستی برادرانه و مسالمت آمیز مردمان منطقه (ورای تعلقات دینی، قومی و تباری)  بازتاب می یابد.

8-پیش از خاتمه کلام، اشاره ای به دیدار و توافقات حکومت اسلامی ایران با دولت ترکیه می کنم.

سرلشکر باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حکومت اسلامی ) پس از دیدار با سران دولت ترکیه اظهار داشت:

".....ایران و ترکیه در مورد تصمیم به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق دیدگاه مشترکی دارند. سرلشکر باقری عصر روز چهارشنبه بعد از دیدار با رئیس جمهوری و مقامات نظامی و امنیتی ترکیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این سفر در خصوص مسائل منطقه ای مهم از جمله تصمیم همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق در اوایل مهرماه با مقامات ترکیه مذاکراتی داشتیم..

وی بیان کرد: در این دیدار دو طرف ایرانی و ترکیه ای تاکید و اعلام کردند که برگزاری این همه پرسی اگر چنانچه اتفاق بیفتد، مبنایی برای آغاز یک سری تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد بود که تبعات آن دامنگیر کشورهای همجوار خواهد شد.

سرلشکر باقری افزود: سفر در سطح رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکیه از ابتدای پیروزی انقلاب اتفاق نیفتاده بود که با دعوت مقامات ترکیه و موافقت مقام معظم رهبری قرار شد که این دیدار صورت بگیرد و در این دو روز در آنکارا با مقامات نظامی و امنیتی و رئیس جمهوری ترکیه ملاقات کردیم و بحث های خوبی انجام شد و در خصوص همکاری های نظامی، مسائل امنیتی و امنیت مرزهای مشترک دو کشور موافقت های خوبی صورت گرفت.

سرلشکر باقری با بیان این که برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، هم عراق، هم ایران و هم ترکیه را درگیر خواهد کرد، گفت: به همین علت مقامات دو کشور تاکید دارند که چنین کاری امکانپذیر نیست و نبایستی صورت بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در جریان دیدار با مقامات ترکیه در مورد هماهنگی دو کشور در ایجاد آرامش و امنیت در سوریه در ابعاد مختلف بحث و تاکید شد که بر مبنای ساز و کاری که در آستانه دنبال می شود و بر اساس مذاکرات کارشناسی که در تهران و آنکارا بین مقامات سیاسی و کارشناسان انجام می شود، فرایند صلح سوریه دنبال شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مقامات ترکیه اعلام کردند که کاملا با این فرایند هماهنگ هستند و این کار دنبال خواهد شد........." منبع: خبرگزاری تسنیم

 

9-مواضع حکومت اسلامی حکایت از خصومت اسلامگرایان با تاریخ، فرهنگ، هویت و جامعه ایرانی دارد. از همینرو جنایتکاران حاکم بر میهن ما، با حکومت داعشی ترکیه در سرکوب کرد و کردستان همپیمان شده اند.

جامعه ایرانی نزدیک به 40 سال قبل، متاثر از اسلام سیاسی و فتوای خمینی، کردستان را در برابر سرکوب اسلامگرایان تنها گذاشت!

دیگر چنین مباد!

اتحاد و همپیمانی اسلامگرایان حاکم بر ایران و ترکیه علیه کرد و کردستان در تضاد با خواست، اراده و منافع ایران و ایرانیان بوده و این سیاست فاشیستی اسلامگرایان، با همبستگی همه جانبه با روند آزادی، دمکراسی و لائیسیته برای کردستان، بشکست خواهد انجامید! 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.