رفتن به محتوای اصلی

تحریک پذیری مسلمانان
11.12.2017 - 00:55
 
می گویند اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل اعلام کرده، مسلمانان را در سراسر جهان تحریک کرده و باعث می شود آنها به کشتار و خونریزی دست بزنند. من نمی دانم افرادی که این حرفها را می زنند، آیا فقط چند دقیقه هم شده به حرفهای خود فکر میکنند یا نه. این اسلامگرایان افراطی که بدون بهانه هم دائما مشغول کشت و کشتار و خونریزی هستند، و تا همه ی جهان از شرعیات آنان پیروی نکند، دست از خشونت و جنایت بر نمی دارند. مشکل اصلی، افراط گرایی اسلامی ست که هر حرکت و حرفی را تبدیل به بهانه و توجیهی برای جنایات خود می کند. یک کاریکاتور در کشوری اروپایی، یک فیلم در قاره ای دور، یک سخن انتقادی در نقطه ای دیگر از دنیا، تبدیل به بهانه ای می شود تا اینها تروریسم و خشونت ذاتی ایدئولوژیک خود را افزایش دهند.
 
کاری که ترامپ کرده، چه موافقش باشیم چه مخالفش، در دنیای سیاست مدرن پدیده ای "عادی" ست. قبل از فروپاشی شوروی سابق، آلمان اولین کشوری بود که جمهوری های بالتیک شوروی را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت. این نخستین قدم در راه فروپاشاندن و تجزیه ی کشور شوروی بود. با این وجود این قضیه باعث نشد که روسها (و مهاجرین روس در سایر کشورها) به سفارتهای آلمان و سایر کشورهای غربی حمله کنند یا دست به ترور و بمب گذاری و وحشی گری های دیگر بزنند. خود اسراییل و یهودیها در سراسر دنیا، با اینکه سازمان آزادیبخش فلسطین را گروهی تروریستی می دانستند و با آن در جنگ بودند، هیچگاه دست به اقداماتی وحشیانه علیه کشورهایی که آن سازمان را به عنوان "دولت فلسطین" به رسمیت شناختند نزدند.
 
این استدلال در مورد تحریک پذیری سیاسی اسلامگرایان بی شباهت به استدلالاتی که خود آنها در مورد تحریک پذیری جنسی مرد و توجیه تجاوز به زن  و تقصیر زن در این میان میکنند نیست. یعنی از نظر مسلمانان متعصب، بدحجابی و رفتار "جلف" زن است که باعث تجاوز جنسی مرد به او می شود و مقصر در این میان زن است. در افغانستان هنوز هم زنانی که بهشان تجاوز شده، به عنوان مقصر زندانی می شوند. 
بد نیست قبل از اینکه اظهار نظر کنیم، چند دقیقه هم شده فکر کنیم!
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آزاده سپهری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.