رفتن به محتوای اصلی

هویت طلبان اصلاح طلب اهوازی و مبارزه انحرافی
16.01.2018 - 19:39

یکی از تاکتیک های رژیم های دیکتاتوری در مبارزه با مردم و نیروهای انقلابی و برای به انحراف کشاندن مبارزه آنها و خنثی نمودن پتانسیل مبارزاتی آنان ، مطرح کردن شعارها و موضوعاتی است که بتواند در عین اینکه شکل اعتراض نسبت به حاکمیت و یا جناحی از حاکمیت و یا ارگانی از حاکمیت باشد ، بتواند شعار و عمل اصلی روز نیروی اعتراض کننده و انقلابی را تحت الشعاع خود بگیرد . بدین شکل حکومت دیکتاتوری به اعتراضات و پتانسیل اعتراضی درکانال مورد خواست خود روانه می کند . این تاکتیک را بر عهده نیروهایی واگذار می کند که تا اندازه ای می توانند با مردم رابطه برقرار کنند . نیروهایی که یک وجه از اعتراضات مردم را و البته با تاخیر زیاد مطرح می کنند .
هدف از اینکار دفع نیروی پیشتاز مبارزاتی ، نیروی رادیکال و مبارز و جایگزین کردن نیرویی که دست پرورده و یا بشکلی از اشکال در کادر همان رژیم دیکتاتوری " اعتراض " می کند .
هدف از آن علاوه بر جایگزینی خط " خودی " بجای خط " غیر خودی " ، " خنثی کردن " انرژی و پتانسیل نیروی اعتراض کننده است .
بدنبال خیزش سراسری خلق های ایران ، که خلق عرب اهواز ، از پیشتازان آن بوده و البته در آینده هم خواهد بود ، و پس از دستگیری های گسترده نیروهای فعال خلق عرب اهواز ، فضای مبارزه جویانه و اکنده از خشم و نفرت علیه رژیم دیکتاتور مذهبی در میان تمامی اقشار جامعه و از آن جمله خلق عرب شکل گرفت . این فضای مبارزه جویانه که در مسیر قانونمند خود می بایستی در اشکال دیگری ، دستاوردهای خیز قیام را بچیند و در ادامه مبارزه خود از آنها استفاده کرده و بکار ببرد . که مهمترین آن اعتراض به دستگیرها و تشکیل کمپین های آزادی دستگیرشدگان است .
اما در این میان از یکطرف بدلیل عدم رشد سازمان یافتگی در نیروهای داخل و خنثی بودن احزاب و تشکل های خارج از کشور ، تشکل " هویت طلبان اصلاح طلب " به سازماندهی این اعتراضات و البته در مسیر انحرافی پرداخت .
سوژه مورد نظر از زیر خاک ها بیرون کشیده شد و به مثابه " مساله اصلی " خلق عرب اهواز مطرح و در بوق و کرنا دمیده شد .
این سوژه چیست ؟ سوژه مربوط به دیالوگی است از فیلم جدید محمد حسین مهدویان است که در آن با چنین جمله ای مواجه می شویم ، " وقتی بعثی ها سوسنگرد را گرفتند و اون بی ناموسی رو با دخترای شهر کردن .. " سوژه مناسبی است ، چرا که با موضوع " ناموس " که در فرهنگ عربی جایگاه ویژه ای دارد ، سرو کار دارد ؛ و پس از آن سیل نوشته ها در اعتراض به این فیلم و این دیالوگ بوسیله افراد این هویت طلبان اصلاح طلب ردیف شد . و باز بدنبال آن کمپین جمع آوری اسامی معترضین برای ارسال به وزیر ارشاد حکومت دیکتاتوری راه افتاد .
در نظر بعضی از همین قماش ، این یک نوع مبارزه اعتراضی و مسالمت آمیز است و بایستی از همه اشکال مبارزه استفاده کرد . این خود یک نوع اعتراض است و می تواند مردم را حول یک موضوع اعتراضی بسیج کند ولو اینکه رژیم هم پشت آن باشد .
اما اگر به دقت نگاه کنیم ، خواهیم فهمید که این یک حرکت ضد مبارزاتی است و به نفع رژیم عمل می کند.
1- اول اینکه این رژیم " ماهیت ضد عربی " دارد . و تا زمانی که سر قدرت است این ماهیت عمل می کند. ویران کردن شهرها و روستاهای اقلیم اهواز و در ابعاد کلان تر ، ویرانی کشورهای عربی ، ناشی از همین ماهیت است .
2- اگر بحث " غیرت ناموسی " در کار است ، بهتر است به زندانی شدن و زیر شکنجه قرار دادن زنان و دختران عرب اهوازی که سالهاست در زندان های رژیم دیکتاتوری همچون شیر مقاومت می کنند ، معترض شد . کمپین آزاد کردن ناموس های به زنجیر کشیده عرب اهوازی در زندان های رژیم ملایان راه بیاندازید .
3- بدنبال خیزش اولیه قیام سراسری ، خلق های ایران خط بطلانی بر تمام توهمات اصلاح طلبی در درون رژیم کشیدند و آنها را در یک جایگاه نشاندند و خواستار " سرنگونی " تمامیت آنها شدند . حال شما می خواهید در میان خلق ستمکشیده خلق عرب این " توهم " را مجددا به میان آورده و زنده کنید . این همان خط رژیم جنایتکار است .
در این میان البته تشکل های خلق عرب ساکت و نظاره گر این مسائل هستنند ، بی آنکه تلاشی برای خنثی کردن این توطئه انجام دهند . ما نباید بگذاریم " جنبش اعتراضی " که موتور محرک خیزش های سراسری است بوسیله افرادی مشکوک به بیراه کشانده شود .
بهمین دلیل هم باید این تشکل مشکوک را افشاء کرد و هم اینکه از تمامی نیروهای مبارز خلق عرب خواست که جنبش اعتراضی برای آزاد سازی دستگیر شدگان قیام کنونی راه بیاندازند . باید بدانیم جهان در کنار ما است .
رژیم زیر فشار کشورهای جهان برای آزاد کردن زندانیان دستگیر شده می باشد . به براه انداختن تیم های شعار نویسی و نوشتن شعار " زندانی دستگیر شده آزاد باید گردد " وحشت در دورن رژیم رو به سقوط بیافکنیم و از دستاوردهای قیام محافظت کنیم .
ژانویه 2018
عبدالخالق جرفي

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
حزب تضامن اهواز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.