رفتن به محتوای اصلی

آیا شلر فرهادی را می شناسید ؟
23.01.2018 - 19:08

در ۲۴ اُم مهر ماه سال ۱۳۹۰، آیت الله سید علی خامنه ای به دانشگاه رازی کرمانشاه رفته بود و در همان دیدار، بخش هایی از توماری انتقادی از وضعیت ایران که به ‌امضای ۸۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه رسیده بود نیز، درحضور آخوند خامنه ای خوانده شد. بیشتر امضا کنندگان این تومار به زندان محکوم می‌ شوند.

Missing media item.

پس از ۵ ماه بی خبری از سرنوشت دختری كه به یک باره گم شده است، خانواده ی او شلر را از زندان اوين تهران با توان جسمي ضعیفی تحويل می گيرند، با اين ضمانت كه دختر روستایی در صورت تماس دوباره ی برادرها (مزدوران رژیم)، به تهران برگردد.
به روايت خانواده ی شلر، وی به شدت تحت تاثير انفرادی و زندان پنج ماهه بوده و در دی ماه ۹۱ طی تماسی از او خواسته می شود تا خودش را سه روزه به تهران برساند؛ اما وی در تاريخ ۱۵ دی ماه در خانه ی روستایی پدرش خودكشي می كند تا به تهران و جلسه ی احضار نرسد. داستان نيست، روايت یک رویداد ناگوار و تلخی است که در اثر فشار روانی و جسمی بر این دختر تحمیل شده است.

او پیش از این دختری رزمی کار و بسیار سر حال و شاداب بود. وی پس از ۱۰ ماه مرخصی از زندان، دوباره از سوی اداره ی اطلاعات رژیم در کرمانشاه احضار شد. شلر با شنیدن این خبر که باید دوباره به اوین بازگردد، با شلیک گلوله ای به وسیله ی تفنگی که متعلق به پدر بزرگش بود، به زندگی خود پایان داد. پس از ۵ سال، هنوز آنچه بر سر شلر در زندان گزشت مشخص نیست و عاملان شکجنه و آزار او آزادند.

Missing media item.

تیم اطلاعاتی دوری آخوند مصلحی باید توضیح دهد چرا شلر فرهادی بازداشت شده بود. خانواده ی شلر فرهادی نیز همچنان به شدت تحت فشار است تا موضوع را دروغ بخواند و حقیقت را کتمان کند. سالروز مرگ شلر، ۱۵ دی ماه بود، كرمانشاه، شهرستان گهواره، روستای كوزران.

شلر، لاله ی واژگون است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.