رفتن به محتوای اصلی

پیام به مناسبت روز کارگر

پیام به مناسبت روز کارگر

در سالگرد ارسال پیام به مناسبت روز کارگر به  کنگره سازمانهای جبهه ملی ایران

حضور و گردهمائیبزرگواران جبهه ملی ایران برای تاکید بر حقوق طبقه ارجمند و گرامی کارگران، که پیشینیان در سال 1856 بمنظور تثبیت ساعات کار (8 ساعت در روز) و 1 روز تعطیل در هفته / به ابتکار زحمتکشان استرالیائی بنیان نهاده شد....

و جهانی شدن آن درسال  1890 در آمریکا با حمایت 2 میلیو ن کارگر امریکائی و استمرار آن، تا امروز / حتی در جوامعی که ناخواسته و به اجبار، به آن متظاهرند را باید ستود.

چرخ امید جامعه زمانی بر اساس اصول و منافع آیند گان میچرخد که، بر بنیانی استوار و ماندگار بنیاد نهاده شده باشد و این دست یافتنی نیست مگر  توجه دقیق و جدی برآمده از اعتقاد به حقوق مردم هر کشوری مخصوصا نیروی کاری آن در پی 8 ساعت کار و تحمل سختی ها و خستگی ها که بدون تردید پیشرفت و پویائی را همراه دارد.

 همچون توجه به اساس اقتصاد که اولین شرط تکامل و بهبود رفتار اجتماعی است و برای تقویت منش و روش های بایسته.

مراسم روز کارگر، هشداری است به آنانکه بر سر غنائم پیوسته مجادله دارند و همه پاکی ها را فدای عوام فریبی و تکیه طولانی بر مناسب غصب شده نهاده اند، و این انگیزه است برای همه کسانیکه، باهمه مما نعت ها ، هر سال مرا سمی با شکوه تر از قبل و با همه محدودیت ها، در درون کشورمان برگذار میکنند.

تحقق خواسته های حداقلی، مشروع و قانونی، در شرایطی باور میشود که این زحمتکشان واقعی، صاحبان اصلی و بانیان صنعت

و تو لید، آرامش بخش جامعه و زندگی روزانه خود بدون دغدغه فردا و چکنم باشند و به راحتی بزیند.

هر گونه خلاقیت، ابتکار، نو آوری و نهایتا پیشرفت و بی نیازی کشورمان در گرو تامین راستین نیازهای مشخص این آینده سازان کشور است و این مهم با عمل بهینه نیروی کار، بروز داده شده و مام میهن را از آسودگی ساکنینش مطمئن میسازد و عدم توجه و تامین حداقل ها و دلائل آن، روشن و بی نیاز از تشریح که، در این مسیر تک تک شهروندان در اصلاح یا افزایش نابسامانی ها، نقش دار یم و  بجز از کشته ندرویم.

با بزرگ داشتن این کنگره و ستایش از همت بر گزار کنند گان در مسیر و با هدف حمایت از قو ی ترین تشکیلات منسجم نیروی انسانی در پوشش کارگر، امید و اطمینان دارد که تامین، حفظ و رعایت سلامت فکر و روان و از همه مهمتر نگاهبانی از اخلاق و تقویت پندار – گفتار و کردار نیک که بنیان همه ادیان است، و درست زیستن و انسان بودن، در گرو، رعایت حقوق کارگران است، که واجب ترین آن، حق آزادی بیان و اجتماع که متاسفانه دور از دسترس مینماید.

تامین معاش و رفع نگرانی فردا، اولین و بزرگتر ین هدف در این وانفسا شده که برنامه ریزان در افت ارزشها و سر در گریبان نهادن این جمعیت کلان موفق، و ماندگاری خود را در این حالت ها دیده اند که فاعتبرو یا اولی الابصار.

آنانکه دل در گرو میهن داشته و دارند بایستی همزمان با حضور بهینه در اینگونه نشستها، راه کارهای عملی در حد امکانات و مقدورات درون کشور ارائه نمایند... ( پایان پیام )

تکمله : دبیرکل سازمان ملل متحد  چهارم اردیبهشت‌ماه99 هشدار داد که هرچند ویروس کرونا در مبتلا کردن مردم تبعیضی قائل نمی‌شود، تأثیرات آن می‌تواند زمینه تبعیض‌ را فراهم کند و از دولت‌ها خواست به اقدامات سرکوبگرانه یا اخراج کارگران دست نزنند.

او گفت که ویروس کرونا می‌تواند بهانه‌ای به دست برخی دولت‌ها بدهد تا اقداماتی سرکوبگرانه و نامرتبط با مبارزه با این ویروس را به مرحله اجرا بگذارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز« آنتونیو گوترش » با انتشار یک گزارش «سازمان ملل » در این باره هشدار داد که شیوع ویروس کرونا این ریسک را با خود دارد که تبدیل به بحران حقوق بشر بشود.

در روز کارگر با همه اثار شوم «کرونا ویروس » امید است از هر گونه تصمیم نادرست این طبقه زحمتکش و شرافتمند وطنمان به دور مانده  ، مشکلات بیشتری برایشان نظام فاقد نظم و برنامه رقم نزند .

« ضیاء مصبا ح » اول  می   11 اردیبهشت ماه  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید