رفتن به محتوای اصلی

پس از تتلو، اینستاگرام صفحه ساشا سبحانی را هم بست

پس از تتلو، اینستاگرام صفحه ساشا سبحانی را هم بست

صفحه اینستاگرامی ساشا سبحانی فرزند سفیر سابق جمهوری اسلامی در ونزوئلا با بیش از دو میلیون دنبال‌کننده از طرف اینستاگرام حذف شد. پیش‌تر اینستاگرام صفحه امیر حسین مقصودلو (تتلو)، خواننده ایرانی را به دلیل گزارش‌های کاربران حذف کرده بود. دلیل این گزارش‌ها، محتوای ضد زن و ضد حقوق کودک بوده است.

ساشا سبحانی در صفحه اینستاگرامی خود، یک سایت شرط بندی‌ را با سوء استفاده از تصاویر زنان تبلیغ می‌کرد. به رخ کشیدن زندگی اشرافی و انتشار عکس‌ها و مطالبی با محتوای ضد زن، محتوای اصلی صفحه او بوده است. او از جمله از دختران می‌خواست که در ازای ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار جلوی دوربین برهنه شوند.

شهربانو منصوریان قهرمان ووشوی ایران و جهان در روزهای اخیر در مصاحبه با تی‌وی پلاس خطاب به ساشا سبحانی گفته بود: «حاضرم تمام پول و زندگی ام را بدهم تا همین هایی که از دختران مردم می‌خواهی از خانواده خودت بخواهی.»

 

چرا صفحات چهره‌‌های اینستاگرامی بسته می‌شود؟

به دنبال فراگیر شدن بیماری کووید ۱۹ که منجر به خانه‌ماندن بسیاری از افراد شد، برگزاری برنامه‌های زنده اینستاگرامی از سوی تعدادی از کاربران مشهور این شبکه اجتماعی که اغلب در انتشار مطالب ضد زن با هم اشتراک دارند، خبرساز شده است. بر میزان حضور و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی هم افزوده شده است.

 

امیر حسین مقصودلو، معروف به امیر تتلو که خواننده ایرانی ساکن ترکیه است، در روزهای اخیر در صفحه اینستاگرام خود از دختران زیر ۱۸ سال خواسته بود برای ورود به «حرم‌سرایش» با او تماس بگیرند. برخی از فعالان حقوق کودکان و روزنامه‌نگاران این اقدام تتلو را مصداق «سوء‌استفاده جنسی از کودکان» توصیف کردند. صفحه او به دنبال این فراخوان و انتشار مطالبی که تجاوز به زنان را به دلیل شکل پوشش یا رفتارشان مجاز می‌دانست، بسته شد؛ هرچند گفته می‌شود یک حساب کاربری با نام دیگری از سوی او ساخته شده و در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی دنبال‌کننده به آن پیوسته‌اند.

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان حقوق زنان و کودکان به انتشار مطالب ضد زن و حاوی خشونت‌های جنسی و جنسیتی اعتراض کرده‌اند؛ هرچند تعداد بسیار بالای دنبال‌کنندگان چنین صفحاتی عامل نگرانی فعالان مدنی و جامعه‌شناسان شده است. در عین حال برخی هم معتقدند که منع دسترسی چنین کاربرانی به شبکه‌های اجتماعی نقض آزادی بیان است و باید تنها محتواهای آزاردهنده حذف شود.

ساشا سبحانی کیست؟

نام ساشا سبحانی اولین با در سال ۹۱ با عنوان قتل در مهمانی پسر سفیر ونزوئلا سر زبان‌ها افتاد. بر اساس گزارش‌ها، موضوع درگیری دو نفر در مهمانی او و وقوع قتلی در آن مراسم بوده است. او پس از دستگیری، به دنبال مشخص شدن نقش نداشتن در قتل آزاد شد.

او همچنین به دلیل انتشار لایوی با حضور یک زن عریان روی تخت در اینستاگرامش خبر ساز شد. او همان زمان مدعی شد که به دلیل انتشار آن فیلم در ایران بازداشت شده اما از آنجا که فیلم منتشر شده ادیت شده بوده، آزاد شده است.

ساشا سبحانی در عین حال عکس‌هایی از خود در مکه و سوریه منتشر کرده است.

او در واکنش به انتقادهایی که از به نمایش گذاشتن زندگی اشرافی و استفاده او از رانت پدرش شده، گفته است از ۱۵سالگی روی پای خودش ایستاده و از پدرش پول نگرفته‌ است.

سبحانی گفته به دلیل زندگی در ونزوئلا به زبان اسپانیایی مسلط شده و با ترجمه و کار در شرکت خصوصی کسب درآمد کرده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
زمانه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید