رفتن به محتوای اصلی

تغییر موضع حزب چپ سوئد و رهبر ایرانی تبارش نسبت به جنگ اکرایین

تغییر موضع حزب چپ سوئد و رهبر ایرانی تبارش نسبت به جنگ اکرایین

بدنبال سونامی خشم و انتقاد از سوی افکار عمومی: حزب چپ با چرخشی سریع از ارسال کمک های نظامی دفاعی به مردم اوکراین حمایت کرد

 حزب چپ که بعنوان تنها حزب پارلمان سوئد با ارسال کمک های نظامی دفاعی به مردم اوکراین که در زیر بمب های ولادیمیر پوتین شجاعانه از وطن خود دفاع می کنند مخالفت کرده بود با تشکیل یک جلسه فوق العاده هیئت رهبری اعلام کرد که از تصمیم خود برگشته و از ارسال کمک های نظامی دفاعی برای مردم اوکراین حمایت می کند.

مهرنوش دادگستر رهبر ایرانی تبار حزب چپ که بواسطه پشت کردن حزبش به مردم اوکراین در زیر بمب های پوتین مورد یک سونامی اعتراض و انتقاد در شبکه های اجتماعی قرار گرفته بود در یک بیانیه مطبوعاتی که سریعا منتشر شد از جمله نوشت:

«زمانی که واقعیت ها تغییر می کنند این مهم است که بتوان در تصمیم خود تجدید نظر کرد. سوئد باید در حمایت از مردم اوکراین متحد باشد».

شایان ذکر است که حزب چپ تنها حزب از ۸ حزب پارلمان بود که به ارسال کمک های نظامی دفاعی به اوکراین رای منفی داده بود.

تصمیم مخالفت با ارسال کمک های نظامی دفاعی به مردم اوکراین ضربه ای جبران ناپذیر به حیثیت مهرنوش دادگستر بعنوان رهبر حزب وارد کرد.

با این وجود مهرنوش دادگستر از این شجاعت برخودار بود که در این تصمیم اشتباه سریعا تجدید نظر کند. این تصمیم از سوی افکار عمومی چنان «شرم آور» تلقی شد که حتی رهبر سابق حزب چپ «یوناس شوستت» صراحتا اعلام کرد که از آن حمایت نمی کند. وی از رهبری فعلی حزب خواسته بود که در تصمیم خود تجدید نظر کنند. بدنبال رای منفی حزب چپ به ارسال کمک های دفاعی برای مردم اوکراین، کمونیست ها و اسلام گرایان افراطی در شبکه های اجتماعی در سطحی گسترد ه با «به به»‌ و «چه چه» و «زنده باد حزب چپ» به تمجید از حزب چپ و رهبران آن پرداخته بودند که از دید مردم و رسانه های کشور پنهان نماند و برای حزب و رهبران آن شدیدا خجالت آور بود.

تصمیم هیئت رهبری حزب چپ در مخالفت با ارسال کمک های نظامی دفاعی به مردم اوکراین حتی در خود حزب نیز به چالش کشیده شده بود. در رای گیری روز دوشنبه در پارلمان از ۲۷ نماینده حزب چپ تنها ۱۳ نماینده به ارسال کمک به مردم اوکراین رای منفی دادند. ۵ نماینده آرای خود را بر زمین گذاشتند و ۹ نماینده از حضور در جلسه رای گیری خودداری کردند.

با چرخش حزب چپ و حمایت این حزب از ارسال کمک های نظامی دفاعی به مردم اوکراین تمامی احزاب سیاسی سوئد از چپ تا راست در اتحادی کم سابقه به صورت یک پارچه از تصمیم ارسال کمک های نظامی دفاعی به مردم اوکراین حمایت می کنند که به معنی حمایت یکپارچه مردم سوئد از این تصمیم است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید