رفتن به محتوای اصلی

موج های قوی روستاییگری مصر را

موج های قوی روستاییگری مصر را
ناشناس

موج های قوی روستاییگری مصر را درمی نوردند ارتش مصر روستایی می شود
برای نخستین بار پس از سرنگونی رژیم مبارک عضویت مردان ریش دار و خانم های محجبه در دانشکده های نظامی مصر آزاد شد



یک مقام نظامی در مصر روز چهارشنبه 21-11-2012 اعلام کرد بر اساس معیارهای جدید ، مردان ریش دار و خانم های محجبه می توانند وارد دانشکده های نظامی شوند و خدمت آنها در نیروهای مسلح این کشور بلامانع است.

به گزارش العربیه سرلشکر عصمت مراد رئیس ستاد ارتش مصر در مراسم فارغ التحصیلی 2400 تن از افسران ارتش گفت:"در سال جاری تعدادی از فرزندان علمای دانشگاه الازهر، فرزندان برخی احزاب مذهبی و نیز دیگر قشرهای اجتماعی وارد دانشکده های نظامی این کشور شدند."

وی با تاکید بر اینکه تنها وظیفه نیروهای مسلح حفظ و حراست از مرزهای مصر است ، گفت:"همه افراد با همه گرایش ها می توانند در ارتش خدمت کنند لذا برای ثبت نام در دانشکده های نظامی در سال جاری تعدادی از دانشجویان ریش دار و خانم محجبه که از امتیازهای لازم برخوردار بودند ثبت نام شدند."

وی افزود:" در ارتش مصر از همه قشرها از جمله مسیحی ، مسلمان ، فقیر و ثروتمند خدمت می کنند. در سال جاری برای نخستین بار 6% از قبول شدگان در گزینش دانشکده نظامی این کشور از مناطق محروم صحرای سینا بودند."

گفتنی است که در زمان انور سادات و حسنی مبارک نیروهای مسلح این کشور در گزینش دانشجویان دانشکده های نظامی، از ورود جوانان مصری با گرایش های اسلامی جلوگیری می کردند اما پس از تغییر رژیم در مصر راه برای ورود این افراد در موسسات نظامی فراهم شد.

مصری ها می گویند ارتش آنها یکی از وفادارترین ارتش های جهان به ملت خود است و در همه تحولات سیاسی معاصر این کشور از مردم جانبداری کرده است.

سرلشکر عصمت مراد در پایان مراسم ، خطاب به دانشجویان گفت:" وظیفه شما دفاع و حمایت ازمردم مصر است. دخالت در امور سیاسی برای نظامیان مطلقا ممنوع است. گرایش شما فقط باید برای خداوند باشد و وفاداری شما برای مصر".