رفتن به محتوای اصلی

رزیم روستایی غیر بومی

رزیم روستایی غیر بومی
ناشناس

رزیم روستایی غیر بومی واشغالگر در کنارکشتارانسان های بومی فلات وتبعید انها حیوانات بومی فلات را بصورت سیتماتیک توسط شکارچیان نوکیسه حکومتی که همه افراد غیر بومی ومهاجم از دیگر کشورها در صده های اخیر هستند وفرهنگ بومی فلات را پیرامون احترام به حیوانات وحفظ حیات انهارا ندارند کشتار ونسل کشی میکند وبرای خوشامد اربابان بیگانه خویش که هندیان نیز تازگی به انها پیوسته اند وبه غارت مشغولند معدود گونه های بجا مانده حیوانی بومی را به انها هدیه میدهد وحیوانات غیر بومی از روسیه وهند با هزینه های سرسام اور جایگزین میکند متاسفانه یوز ایرانی فلات سال ها توسط حکومت ایلی اشغالگر قاجار که از تورک های اناطولی وغیر ایرانی بودند نسل کشی شد.هنوز هم رزیم روستایی به شکارچیان عرب حوزه خلیج عیلام اجازه شکار با پرداخت پول میدهد واین بیگانگان نوکیسه عرب مسلمان به کشتار گونه های نایاب در فلات میپردازند.

وجود حکومت های ملی در ایالات اشغال شده توسط شیعیان مهاجم حق حیات حیوانات بومی درحال انقراض را نیز تضمین میکند///////////////
سرنوشت حیات‌وحش در دست نابلدها، اصرار به ورود شیر هندی و خروج آهوی ایرانی /////////
گفته علی افراسیابی چند سالی است که با توجه به شرایط خشکسالی و تهدید محیط زیست و چراگاه حیوانات وحشی، این حیوانات در روستاها، آبادی و محل چرای دام‌ها بویژه مناطق کوهستانی مشاهده می‌شوند.


رئیس سازمان محیط زیست ایران در حالی بر احیای دو گونه از دست‌رفته حیات‌وحش کشور (شیر و ببر) به هر قیمتی اصرار می‌ورزد که در یک ماه گذشته، قتل عام حیات وحش به خصوص کشتار پلنگ‌های ایرانی تمامی نداشت و پنجمین پلنگ هم در گلستان کشته شد.


به گزارش قانون ، محمدجواد محمدی‌زاده هر بار و در مواجهه با رسانه‌ها از تلاش سازمان متبوعش برای بازگرداندن چند قلاده شیر ایرانی به کشور خبر می‌دهد. تلاشی که با انتقادات بسیار زیادی همراه است چرا که زیستگاه‌های حیات‌وحش در ایران به اندازه‌ای ناامن و در محاصره و تخریب قرار گرفته که هر بار خبری از هجوم حیات‌وحش به دام و مردم و یا کشتار حیات‌وحش گزارش می‌شود. کشتار 5 پلنگ در کمتر از 40 روز گذشته خود حکایت تلخی از سرنوشت حیات‌وحش ایران است. رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه شیر ایرانی هم اکنون در هندوستان وجود دارد، می گوید:‌ «مذاکراتی با مقامات هندوستان برای خریدن چند قلاده شیر ایرانی انجام شده است و در منطقه میانکاله نیز شرایط برای زیست این موجود فراهم است. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که آماده‌سازی زیستگاه میانکاله برای احیای نسل ببر ایرانی با سرمایه‌گذاری پروژه جنجالی ببرهای سیبری با شکست مواجه شد.»


آهو می‌دهیم شیر می‌گیریم


محمدی‌زاده گفته درصورت به نتیجه رسیدن توافق با مقامات هندی در قبال شیر ایرانی، آهو به هندوستان داده خواهد شد. این در حالی است که پیشتر هندی‌ها خواهان دریافت یوزپلنگ بوده و حاضر نبودند گونه‌ای دیگر را جایگزین یوز کنند، اما این مقام مسئول محیط زیست این بار از رضایت هندی‌ها بر گرفتن آهوی ایرانی خبر داده است.


محمدی‌زاده همچنین درباره پروژه شکست خورده احیای ببر مازندران با آوردن ببرهای «باغ وحش ساخارف» سیبری گفت: «در حال مذاکره با روس‌ها برای گرفتن چند قلاده ببر دیگر هستیم که در قبال آن به آن‌ها پلنگ بدهیم. وی در حالی دوباره بر دادن پلنگ به روس‌ها سخن می‌گوید که چندی پیش یک پلنگ در دماوند به دست یک مامور محیط زیست با شلیک گلوله کشته شد در حالی که در هیچ جای جهان دیگر با اسلحه جنگی به حفاظت از حیات وحش نمی‌پردازند.» این در حالی است یک جانورشناس در گفت‌وگو با «قانون» معتقد است: «هرچه به سوی بومی‌گرایی در حیات‌وحش و حفظ زیستگاه‌ها برویم بهتر است و مناطق حفاظت شده و پارک‌های کشور بهتر حفاظت شوند بهتر از آن است دست به احیای نه چندان صحیح زیستگاه‌های از دست‌رفته و گونه‌های تلف‌شده بزنیم که معلوم نیست چه نفعی برای کشور دارد.»


رجبعلی کارگر معتقد است که آوردن گونه‌هایی مانند شیر و ببر و دادن گونه‌هایی مانند پلنگ و آهو و یوزپلنگ دردی از حفاظت حیات‌وحش در خطر ایران دوا نمی‌کند و بهتر است به جای این کنش‌های تبلیغاتی، مناطق حفاظت بیشتری شوند و به مردم و محیط‌بانان آموزش بیشتری داده شود.


اظهارات محمدی‌زاده درباره پلنگ دماوند


با این حال رئیس سازمان محیط زیست درباره مجروح شدن یکی از محیط‌بانان در دماوند که منجر به کشته شدن پلنگی در آن منطقه شده به خبرنگاران گفت: «این محیط‌بان یکی از نیروهای ورزیده ما بوده است و علت حمله پلنگ به او استرسی بوده است که در این موجود وجود داشته است و محیط‌بان ما برای دفاع از خود مجبور به تیراندازی به این پلنگ شده است. به هر حال ما در حال بررسی این موضوع هستیم اما یکی از موارد مبهم برای ما وجود پلنگ در منطقه دماوند بوده است که کیلومتر‌ها با منطقه حفاظت شده برای پلنگ‌ها فاصله دارد.»


به گفته محمدی‌زاده چند احتمال وجود دارد یکی اینکه این پلنگ از نوع پلنگ‌هایی باشد که توسط اشخاص نگهداری می‌شده و فرار کرده و یک احتمال دیگر اینکه به دلایل خاصی این پلنگ از منطقه حفاظت شده به این مکان آمده باشد که به گفته او احتمال اول بیشتر قابل تصور است. او گفته همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند.


علی‌اصغر فاضل معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ایران در واکنش به پرسش خبرنگار قانون که آیا اظهارات رئیس سازمان درباره ابهام حضور پلنگ در منطقه‌ای غیرحفاظت‌شده مانند دومان اظهارنظری غیرکارشناسی نیست؟ حاضر به پاسخگویی نشد و جواب را به فرصتی دیگر محول کرد.


اظهارنظرهای محمدی‌زاده کارشناسی نیست


رجبعلی کارگر از جانورشناسان و محیط‌بانان بازنشسته کشور به «قانون» می‌گوید: «اظهارنظر آقای محمدی‌زاده کاملا غیرکارشناسی است و نمی‌توان به صراحت چنین اظهارنظر کرد که پلنگ خارج از منطقه حفاظت‌شده حتما از سوی افرادی رها شده است چرا که درصد بالایی از حیات وحش ما در مناطق غیرحفاظت‌شده است.»به گفته وی، حیات‌وحش می‌تواند از زیستگاهش بیرون بیاید که این روزها به دلیل تخریب زیستگاه و شکستن حریم و قلمرو حیات‌وحش از سوی مردم در رژیم غذایی حیات‌وحش مشکل ایجاد شده و آن‌ها در حال تلف شدن هستند. رئیس سازمان نمی‌تواند با قاطعیت بگوید پلنگ‌ها در مناطق خارج از حیات‌وحش غیرطبیعی است چرا که خیلی از حیات‌وحش ایران در مناطق آزاد بوده است.کارگر می‌گوید: «در منطقه دماوند همیشه پلنگ وجود داشته و زیستگاه خیلی خوبی در این منطقه بوده است. البته باید به مناطق حفاظت‌شده مثل خوجیر و مناطق آراکو، لار و خود دماوند و فیروزکوه هم که حیات‌وحش خوبی دارد اشاره کرد.» محمدی‌زاده در حالی به اظهارات غیرکارشناسی در مورد حضور پلنگ در دماوند پرداخته که متخصصان حیات‌وحش معتقدند بیش از 50 درصد پلنگ‌های ایرانی در مناطق غیرحفاظت‌شده و در کوهپایه‌های البرز و زاگرس زندگی می‌کنند و حضور پلنگ در دماوند چندان دور از انتظار نیست.»


تخریب زیستگاه عامل حمله حیات‌وحش


رئیس سازمان محیط زیست در حالی بر پروژه‌های تبلیغاتی احیای گونه‌ها اصرار دارد که زیستگاه‌های پلنگ‌ و دیگر گونه‌های حیات‌وحش ایران به شدت تخریب شده و مورد هجوم دام و انسان واقع شده است. در آخرین اتفاقات صورت گرفته بنا به اظهارات بخشدار بوشکان استان بوشهر «حمله پلنگ به گله یک دامدار روستای شاه پسرمرد این بخش در روز سه‌شنبه باعث تلف شدن31 راس گوسفند شده است.» به گفته علی افراسیابی چند سالی است که با توجه به شرایط خشکسالی و تهدید محیط زیست و چراگاه حیوانات وحشی، این حیوانات در روستاها، آبادی و محل چرای دام‌ها بویژه مناطق کوهستانی مشاهده می‌شوند. با این حال چون سیاست محیط زیست حفظ گونه‌های وحش بویژه گونه کمیاب پلنگ ایرانی است برای جلوگیری از صدمه زدن این حیوانات به دام‌ها و دامداران و ایجاد خطراتی برای آنها مسئولان مربوط تمهیداتی بیندیشند.


نبود آموزش معضل محیط بانان


رجبعلی کارگر معتقد است: «نبود آموزش در درجه اول و بعد کمبود امکانات مشکلاتی را برای حیات وحش به‌وجود آورده است. آموزش مهم‌تر از تجهیزات و امکانات است چرا که در طبیعت ممکن است یک محیط‌بان یا افراد عادی در چنین موقعیتی قرار بگیرند و با حیات‌وحش برخورد کنند. کار محیط‌بانان همین است و در ارتباط با طبیعت هستند و باید آموزش ببینند. اگر یک محیط‌بان خصوصیات پلنگ را بداند و تیزهوشی و چابکی و تیزبینی و استتار و میزان پوشش را بداند هرگز اشتباه محیط‌بان دماوند را مرتکب نمی‌شود. به نظر می‌رسد اگر رئیس سازمان محیط زیست تخصص و دانش کافی در حوزه محیط زیست را داشته باشد هرگز چنین اظهار نظر اشتباهی در باره وضعیت حیات وحش کشور نمی‌کند.» کارگر می‌گوید: «من 35 بار پلنگ را در هنگام شکار دیده‌ام و قدرت پلنگ را که خیلی قوی است و می‌تواند یک بوفالو را از درخت بالا ببرد دیده‌ام. محیط‌بان باید رفتار حیوانات را بشناسد و چنانچه در طبیعت هم با حیوانات برخورد کند بتواند خود را نجات دهد و به کشتار حیات‌وحش نپردازد.»///////////
اداره محیط زیست حکومت اشغالگر روستایی هیچ گاه از افراد شهری وبا فرهنگ برای محیط بانی استخدام نمیکند وپایبندی به فرهنگ شیعه وروستازاده بودن تنها شرط استخدام است هیچ دوستدار محیط زیست شهری درین اداره استخدام نمیشود با اینکه بسیاری از جوانان شهری مدارک کارشناسی محیط زیست دارند ولی این سازمان پیوسته از افراد بی فرهنگ وغیر شهری وبیسواد شیعه وارداتی نیرو جذب میکند که نه علاقه ای به فلات دارند و نه محیط زیست وتنها بخاطر روستازاده بودن وشیعه بودن وسرسپردگی به رزیم روستایی وفرهنگ ضد فلات ان جذب این شغل میشوند.