Skip to main content

کاربری با نام من در اوردی

کاربری با نام من در اوردی
Anonymous

کاربری با نام من در اوردی عربی- افغانی ( اسامه مجددی معروف به اسامه زابلی) خودش را فارس سنی جا انداخته و ماموریت اش در این سایت دروغگویی و جعل حقایق تاریخی و انکار هویت ملی ملتهای بلوچ ، تورک، کورد، عرب و....میباشد و از دورغ گفتن و جعل یردازی و سخن پراکنی لذت میبرد و ارضا میشود.
این فرد کم اگاه از روی غرض ورزی ادعا میکند: «پدر(شاه سابق) ایشان بود که در جنگ جمهوری بلوچستان با دولت پاکستان طرف دولت پاکستان را گرفت و باعث اشغال جمهوری بلوچستان (انگلیس) از طرف پنجابی ها شد و بعد از ان هم یک ملیون اواره بلوچ را پذیرفت و تابعیت ایرانی داد این بلوچ ها هنوز بسیاریشان با شناسنامه پدرانشان شناسنامه پاکستانی هم گرفتند به همین خاطر تا اینجا کاری میکنند با خیال راحت میگریزند پاکستان.
این فرد با اطلاعات ابتدایی خود بدون مطالعه و تحقیق و بی خبری از تاریخ شبه قاره هند هر چه دلش میخواهد مینویسد.

در دهه هفتاد میلادی پشیبانی و کمک های نظامی شاه ایران به دولت پاکستان برای سرکوب کردن ازادیخواهان بلوچستان شرقی رخ داد و نه در جنگ بلوچستان با دولت پاکستان . در ذیل چگونگی تشکیل کشور پاکستان و تجزیه هندوستان و الحاق کشور بلوچستان به پاکستان را بطور مختصر توضیح میدهم.
هندوستـان به رهبــری مدبرانـه مهاتمــا گانــدی برای نيروهای استعمارگـر انگليسی راهــی بجـز ترک شبه قـاره هنـد نمانده بود.
خـان احمديـارخان بعنـوان بالاتريــن رهبر سياســی بلوچستـــان در سال ۱۹۴۶ ميـلادی با استـدلال به اينکه سرزميـن بلوچستــــان قبل از اشغـال ( ۱۸۳۹ ميـلادی) کشـوری مستقـــل بود و از نظــر تاريخی درقلمــروی کشــور هندوستـان نبـوده و بنا بر قـرارداد۱۸۷۶ ميــلادی ( بين حکومت بلوچستان و استعمارگران انگليسی ) استقــــلال بلوچستــان را با کنگره ملــی هنــد واشغالگــران انگليسـی مطــرح کرد.
درتاريخ يازدهـــم اوت ۱۹۴۷ميلادی آزادی و استقــلال بلوچستــان رسما اعــلام شد. پرچم بلوچستـــان در کلات برافراشته شـد و سياستمــداران بلوچستـــان که درشهـر کلات گردهمايی داشتند فعاليتهای خود را برای تشکيل مجالـس خاص و عام بلوچستــــان آغاز کردنـد تا با رهبری خان احمديارخـان پروسـه تدويـن قانون اساســی بلـوچستــان را شروع کننـد. امـا محمد علی جناح فرصت طلب که در بخشی از مذاکرات حکومـت کــلات با انگليسيها متاسفانـه وکيـل خان کـلات بود، جريان مسلـم ليـگ و بخشی از استعمارگران انگليسی سياستی مخـرب و برنامه ای فاجعــه آور در مورد مردم بلـــوچ و سرزميـــن غنـی بلوچستـــان داشتنـد.


زمانيـکه خواست استقــلال بلوچستـــان در دهلـی مطرح شــد بحـث بر سر تاسيس کشوری بنام « پاکستـان » نيز با استدلال به تفـاوت مذهبـی بيـن مسلمانان و هندوهـا درميـان بــود! استـدلالــی که جريان مسلم ليگ، محمد علی جناح توطئه گر و بخشـی از نيروهای فرسوده انگليســی بخاطر منافـع پنجابی ها ومهاجرين نومسلمــان هنــدی و برای انتقام گيری از کنگــره ملـی هنــد و تقسيـم هندوستــان آنرا بسيار بزرگ جلـوه داده و در نتيجه توانستنــد مردم بنـگال، بخشی از کشميـر، سنـد و پشتونستـان را به اسارت پنجـاب، مهاجرين نومسلمان هندی و ارتش خون آشـام پنجابی ها در آورنـد.
این فرد بی خبر از همه چیز و همه جا میگوید: که بعد از جنگ «جمهوری بلوچستان با دولت پاکستان» یک میلیون بلوچ اواره شدند و شاه ایران به انان شناسنامه داد. دروغ به این بزرگی ، اولا هیچوقت جنگی بین بلوچستان و پاکستان در تاریخ کوتاه ( کشور پاکستان در سال 1948 بوجود امد) ان صورت نگرفته ، که یک میلیون اواره داشته باشه.
لااقل اگر به خودت احترام قائل نیستی ، به حثیت کاربران با این اراجیف توهین نکن.
بلوچستان غربی (ایران) و بلوچستان شرقی (پاکستان) قدمتی به اندازه خود تاریخ دارند ، انوقت تو منکر بلوچستان هستی.
نقشه کشور ایران و مملکت بلوچستان مربوط به 360 سال قبل .
http://www.parsine.com/fa/news/66392/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D