Skip to main content

خبری که «مصطفی هجری «حاجی» شد

خبری که «مصطفی هجری «حاجی» شد
کیانوش توکلی

اینکه «مصطفی هجری «حاجی» شد! » خبری بود که دیروز صبح در شبکه های اجتماعی دست به دست گشته بود ولی دیشب مصاحبه و فیلمی از شرکت اقای رضا حسین و پورکریم نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در فرانسه و مصاحبه و ملاقات با مقامات سعودی را اکثر مردم ایران مشاهده کرده اند. البته شاه حسنی نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در مصاحبه با بی بی سی منکر وجود رابطه حزب خود با مقامات سعودی شد ولی عکس ها و مصاحبه ها چیز دیگری می گویند من در همینجا از اقای رضا حسین سئوال می کنم شما که یک فرد سکولار هستید و در مراسم حج چه می کنید؟ آیا حج از نظر شما عملی سیاسی _ عبادی است؟ . چون شخصا شما را می شناسم می دانم که هیج اعتقاد دینی و مذهبی ندارید. البته همه شرکت کنندگان سعی در پنهان کردن رابطه خود با سعوی ها دارند و این امر مثبتی می تواند قلمداد شود.

واقعیت این است که مجاهدین خلق ، حزب دمکرات کردستان و برخی از سازمانهای بلوچی ارتباط مستقیمی با مقامات اطلاعاتی سعودی دارند. خوب می توانند آشکارا این موضوع را با مردم ایران در میان بگذارند اگر خوب هست بگذار بقیه احزاب اپوزیسیون هم از تضاد سعودی ها با جمهوری اسلامی سود برند. یعنی استدلال بیاورید و نه اینکه رابطه را پنهان کنید.
شرکت افرادی که کوچکترین نشانه مذهبی در زندگی آنان وجود نداشته است و یکهو در در مراسم حج ظاهر می شوند و سخنان سیاسی بر زبان می رانند در واقع حج امسال را این اقایان سکولار _ دمکرات سیاسی کرد ه اند. مراسمی که سعودی ها همراه در غیر سیاسی بودن مراسم حج تاکید داشته اند. اقا جمال اینکه شما می خواهدید کردستان بزرگ درست کنید ؛موضوع دیگری است . لطفا مثل شاه حسینی نماینده حزب ؛ از سئوال فرار نکنید و با صدای بلند اعلام کنید که آیا رابطه بین این حزب و سعودی ها وجود دارد ویا نه ؟ لطفا طفره نروید.سئوال دوم برای ایجاد کردستان بزرگ حاضرید در جنگ شیعه و سنی جانب دارانه عمل کنید و از سعودی ها دفاع نماید و یا اینکه از این جنگ مذهبی دوری گزیند. چون اعتقادات مذهبی کردها هم به دو دسته شیعه و سنی تقسیم شده است .