Skip to main content

از مطلع شدن رفتن به حج افراد

از مطلع شدن رفتن به حج افراد
ناصر کرمی

از مطلع شدن رفتن به حج افراد وابسته به اپوزیسیون در رسانه های گروهی شگفت زده و در واقع شکه شدم. این عمل هم از همان عقب ماندگی و ارتجاعی بودن احزاب و سازمانهای سیاسی قومی و ملّی ایرانی سرچشمه میگیرد.
مایه شرم و بدبختی است که اقوام ایرانی و افراد پیشتاز و پیشوای آنها به کشورهای دیکتاتور و عقب مانده و ضد ناسیونالیسم ایرانی و منافع ملّت ایران مانند ترکیه، جمهوری اران، عربستان، پاکستان و غیره متوسل میشوند.

سازمان مجاهدین خلق هم هیچگاه هویّت ایرانی نداشت و از دیدگاه سیاسی و جهان بینی در عمل امتیازی بر خمینی و ولایت فقیه نداشته و ندارد. سازمات مجاهدین هم در اصل عربی و بیگانه بوده و هست.


امّا لازم به یادآوری است که یک فرد دین دار و باورمند به هر مذهبی میتواند سکولار و دمکرات باشد و در عین حال وظایف دینی خود را بر اساس حقوق فردی و شهروندی و بطور شخصی انجام دهد و به حج هم برود و هیچونه انتقادی بر آن وارد نیست. ولی سفر حج اقای رضا حسین بُر و نمایندهء حزب دمکرات کردستان جنبهء کاملآ سیاسی داشته و دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

از سویی از زمان حضور مردمان تُرک تبار در ایران و رواج مذهب و مسلک شیعه گری قزلباش دوازده امامی، جنگ بین سنی و شیعه را شامل شده است. که مردمان سنی مذهب در ایران از یک سری امتیازات سیاسی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محروم شده اند، که نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن این تضادها را به اوج خود رسانده است. بنا بر این پناه آوردن نمایندهء بلوچستان و کردستان به عربستان امری خارج از انتظار نیست.

از طرفی نظام سیاسی در کشور یک سیستم متمرکز است که دو طیف و دو اتنیک تُرک آذری و ایرانیان حاشیه نشین کویرها و یا از شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم و یا فقط از ایران مرکزی تمامی قدرتهای سیاسی و اقتصادی را در چنگ خود قبضه کرده است و سایر جغرافیای ایران بویژه بلوچستان و کردستان محروم میباشند. که حرکت سفر حج این افراد میتواند پاسخی به این تبعیض ها در همه حوزه ها باشد.

پایه اصلی دیکتاتوری و عقب ماندگی در ایران همین دو طیقه و دو اتنیک تُرک آذری و ایرانیان از شهرهای مذهبی و حاشیه نشین کویر ها میباشند.

ایدئولوک و تئوریسین های شیعه قزلباش همین ایرانیان نامبرده در جغرافیای ایران هستند و سپاه و لشکر و نیروی جایگزینی آن مردم تُرک آذری بوده و میباشند. در طول تاریخ چند سده گذشته چنین بوده است. این دو اهرم و این دو طبقه گذار به دمکراسی و رشد و توسعه را در کشور مسدود کرده اند، بنا بر این بجای آلت دست شیخ نشینهای عقب ماندهء حوزه خلیج فارس شدن، باید این دوطبقهء مذکور در ایران را از مسند قدرت پایین کشید.
تحت هیچ شرایطی همکاری و همسویی با عربستان و ترکیه بسود منافع ملّی ما و بسود ملّت کُرد و بلوچ نبوده و نیست.