Skip to main content

خوب اگر منهم همراه حسین بر

خوب اگر منهم همراه حسین بر
کیانوش توکلی

خوب اگر منهم ، همراه رضا حسین بر وجمال پور کریم در مراسم حج ردای سفید بر تن می کردم ، آیا دوستان حق نداشتند از من بپرسند :«آخه رفیق تو که تا خره خره عرق نوش جان می کردی و کوچک ترین اعتقادی به دین و مذهب نداشتی، در «مکه» بدنبال چه بودی؟ ومنهم صادقانه پاسخ می دادم برای آزادی کشورم و به منظور بهره برداری از تضاد سعودی ها و آخوند ها و .... رو بسوی کعبه رفتم ؛ نه اینکه سفسته کنم؛ بله سکولار ها هم می توانند نماز بخوانند ، روزه بگیرند و.... شفافیت یعنی حقیقت را با مردم در میان گذاشتن.

در جریان مبارزات انتخاباتی امریکا ؛ دیدیم که ترامپ و کلینتون پرونده پزشکی خود را در اختیار مطبوعات قرار خواهند داد. بنابراین رهبران و فعالان سیاسی مدعی دمکراسی نبایدد ؛در مقابل پرسش ؛ سکوت اختیار کنند . از این ها بگذریم و ببنیم ایا در این وضعیت بحرانی منطقه خاورمیانه ؛ مدافعان ازادی ،اپوزیسیون ایران ، فعالان اتنیکی _ ملی چگونه بایستی به تنش سیاسی ما بین عربستان و ایران وکلا بحران خاورمیانه نگاه کنند ؟
چه کسانی بدنبال تغییر نقشه ژئوپلتیک منطقه اند ؟ ایا کرد ها به بهانه داعش بدنبال توسعه طلبی در منطقه اند ؟ اختلافات ایران و عربستان به کجا خواهد کشید ؟ ایا افزایش تنش میان این دو کشور بسود دمکراسی در خاورمیانه است ؟ آیا ایده ایجاد کردستان بزرگ حقیقت دارد؟ صف بندی سیاسی اخیر در بحران سوریه که شامل روسیه ، امریکا ، ترکیه ، ایران و برقرار آتش بس در سوریه بسود حل بحران خاورمیانه و نابودی داعش و افکار تند و رادیکال اسلامی (سنی و شیعه) عمل می کند؟ شخصا به این مجموعه نگاه می کنم و از آنجا تاکیتک ها و استراتژی سیاسی ام را مشخص می کنم...این کامنت ها ادامه خواهد داشت.