Skip to main content

طوایف عرب خوزستان از دسته

طوایف عرب خوزستان از دسته
بهمن موحدی(بامدادان)

طوایف عرب خوزستان از دسته عشایر چادر نشینی که در دوران صفویه و نزدیک به چهارصدسال پیش از عراق و عربستان به خوزستان مهاجرت کردند.
لرهای بختیاری از هزاره های دور در خوزستان حضور داشته اند.بومیان حقیقی استان خوزستان نیز فارسها می باشند که از بازماندگان مردم شهرنشین باستان خوزستان هستند. هم اکنون فارسهای بومی خوزستان در شهرهای شوشتر، دزفول، بهبهان، ماهشهر، رامهرمز، هندیجان، رامشیر(رام اردشیر) سربندر و شادگان زندگی می کنند. منابع عمده نفتی خوزستان نیز در مناطق لرنشین و فارس نشین خوزستان است.
"حق تعیین سرنوشت ملل" نیز هیچ تناسبی با موقعیت ساکنین ایران ندارد نه از دیدگاه حقوقی و سازمان مللی و نه از دیدگاه رهایی بخش و مارکسیستی. ایران دارای مرزهای طبیعی و دمکراتیک است. حق تعیین سرنوشت ملل مربوط به ملت ها و کشورهای الحاق شده است که به زور توسط قدرتهای استعمارگر و امپریالیستی اشغال شده شده اند

مانند سلطۀ انگلستان بر ایرلند شمالی و اسکاتلند، سلطۀ مراکش بر صحرا، اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل و...
آیا خنده دار نیست که بتوان ادعا کرد دولت استعمارگر و امپریالیستی ایران مثلاً ملل (کشورهای) خوزستان و آذربایجان و کردستان را به زور وقهر به ایران الحاق کرده است؟؟!!! سرزمینها و مرزهای ایران همه تاریخی و دمکراتیک هستند و هیچ استانی به زور به تصرف ایران در نیامده است.
باز هم تاکید می کنم که "حق تعیین سرنوشت ملل" برای ملت ها و کشورهای الحاق شده به رسمیت شناخته می شود.
"خود مدیریتی سکولار دمکراتیک" بهترین راه برای حل مشکلات اتنیکی در ایران آزاد و بدون آخوند فردا است.