Skip to main content

جواب به سئوال رضا-ی گرامی

جواب به سئوال رضا-ی گرامی
آ. ائلیار

جواب به سئوال رضا-ی گرامی
1-کار حزب تحقق ( رفع تبعیض همه جانبه، ایجاد دموکراسی، و عدالت اجتماعی و تعیین سرنوشت مردم به دست خود) است. این کار تنها و تنها به دست « خود مردم، ملت، خلق» انجام میگیرد، دخالت نیروی خارجی در اینکار باید کوتاه شود.

2- نیروی خارجی اگر میخواهد به این کار مردم من کمک کند تنها میتواند « حقوق بشری» یعنی «معنوی و حقوقی» به صورت داوطلبانه، از حق مردم من دفاع کند.

3- اگر یک نیروی ضد حیات بشری مثل داعش یا دولتی ضد بشر مثل هیتلر و موسولنی، خلق من را با نیروی نظامی محاصره کرده و میخواهد محو و نابود کند، حزب حق دارد دست هر نیرویی را -بدون توجه به ماهیت آن ، که برای کمک دراز شده بفشارد.
اگر خلق در چنین شرایط استثنایی -شرایط بود و نبود- قرار نگرفته باشد، حزب حق ندارد با نیروی خارجی ارتباط بگیرد. مگر برای دفاع حقوق بشری در مجامع بین الملی و جهانی.

4- براین اساس ارتباط مجاهدین-احزاب کردی- جیش العدل و مانند اینها -در صورت وجود ارتباط- با عربستان و دیگران برای اهداف حزبی( و آزادی از دست حکومت خامنه ای) مردود است.

5- براین اساس نه دولت ترکیه، و نه دولت جمهوری آذربایجان، و نه هیچ دولتی، حق دخالت در کار حزب و جبهه و جنبش آذربایجان (جنوبی) برای تحقق « ( رفع تبعیض همه جانبه، ایجاد دموکراسی، و عدالت اجتماعی و تعیین سرنوشت مردم به دست خود= در کل آزادی) ندارد. این نیروهای خارجی میتوانند « معنوی و حقوقی- در کل حقوق بشری»، از حقوق ما داوطلبانه دفاع کنند. جنبش آذربایجان حق دارد ندای حق طلبانه ی خود را در همه ی مجامع بین الملی و جهانی مطرح کند و محو کنندگان حقوق خود را تحت فشارهای حقوق بشری قرار بدهد.