Skip to main content

چقدر زشت و ناپسند است که فردی

چقدر زشت و ناپسند است که فردی
بهمن موحدی(بامدادان)

چقدر زشت و ناپسند است که فردی خود را نماینده تمامی کمونیستهای ایران بداند و از جانب آنها سخن بگوید. این آقای حسن جداری فکر می کند نماینده کمونیستهای ایران است!!! یک کمونیست راستین ایرانی هیچ گاه از تکه وپاره شدن ایران حمایت نمی کند زیرا مارکس و لنین وانگلس "حق تعیین سرنوشت ملل" را برای کشورها و ملتهای الحاق شده به وسیلۀ امپریالیستها و استعمارگران به رسمیت می شناختند و نه برای کشوری مثل ایران. هر کمونیستی که خواهان تکه وپاره شدن ایران باشد، در واقع اپورتونیستی بیش نیست. بله؛ کمونیستها مدافع اصل حق تعیین سرنوشت ملل هستند و از مبارزات ملل تحت ستم دفاع می کنند اما اصل حق تعیین سرنوشت ملل هیچ تناسبی با موقعیت ساکنین ایران ندارد، نه از دیدگاه رهایی بخش مارکسیستی و نه ازدیدگاه حقوقی و سازمان ملل.
محمدعلی عمویی کمونیست و از اعضای برجستۀ حزب توده در مصاحبه ای در باره شکل گیری حزب توده می گوید:

«"در هفتم مهر سال 1320 ، شماری از فعالان سیاسی جامعه ایران نشستی داشتند و طی سه روز درباره چگونگی جامعه، ترکیب طبقاتی و ویژگی های اجتماعی ایران بحث های طولانی کردند. آنجا حزبی پایه گذاری شد که متکی به توده مردم باشد و برای بهبود شرایط زیست مردم ایران فعالیت کند؛ "ضمن دفاع از تمامیت ارضی کشور نه بر مبنای ناسیونالیسم بلکه بر مبنای میهن دوستی ایرانیان"»
اینجا نتیجه می گیریم که از دید آقای حسن جداری، بنیانگذاران کمونیست حزب توده ایران همگی ناسیونالیست و شوونیست بودند به این دلیل که مدافع تمامیت ارضی ایران بودند.
بازهم تاکید می کنم که بر اساس آموزه های بزرگانی مثل مارکس و انگلس و لنین، حق تعیین سرنوشت ملل هیچ تناسبی با موقعیت ساکنین ایران ندارد.