Skip to main content

کامنتی که به نام «ع.ب.تورک

کامنتی که به نام «ع.ب.تورک
Anonymous

کامنتی که به نام «ع.ب.تورک اوغلی» در این جا نوشته شده، معلوم نیست مال خود ایشان باشد، چون ایشان قاعدتا از توان درک محتوای این مقاله برخوردار هستند مگر آن که مقاله و کامنت ها را با دقت نخوانده باشند.
محور این مقاله دشمنی یا عدم دشمنی امریکا و رژیم ایران نیست. در این مقاله به روشنی و با وضوح کامل توضیح داده شده که «ماجراجویی های سپاه پاسداران با موافقت ولی فقیه» می تواند به جایی برسد که کنترل قضایا از دست امریکا و رژیم ایران خارج شود.
بر همین مبناست که در مقاله آمده است:
« آنچه می تواند جدی تر (اگرچه کمرنگ تر) باشد، نقش جاسوسان شماره دار و مأموران رسمی سرويس های اطلاعاتی موازی يا متقاطع يا متنافر خارجی، و نفوذی های بی شماره و غير رسمی و مقطعی آرزومند و حسرت به دل و رؤياپردازِ به خدمت گرفته شده يا متقاضی و متمنی به خدمت گرفته شدن توسط همان سرويس ها، در دل نظام و نهاد هايی همچون

سپاه پاسداران است. که البته، اين نيز چيزی جز محصول همان فساد ماهوی و ذاتی نظام ملايان نيست.»
نویسنده مقاله همچنین با توضیح ماجرای خلیج تانکن که زمینه ورود فعال و کیفا متفاوت با پیش آمریکا به جنگ ویتنام را فراهم آورد، توضیح داده که این بار سناریویی مثل سناریو خلیج تانکن، ممکن است به طوری تکرار شود که تنظیم کننده و اجرا کننده اش نه آمریکا و نه شاید حتی سپاه پاسداران باشد، بلکه عناصر نفوذی ذی نفعی باشند که ماجراجویی های سپاه و ولی فقیه امکان استفاده آن ها از موقعیت را فراهم می آورد.