Skip to main content

ائلیار گرامی! با ارج و احترام

ائلیار گرامی! با ارج و احترام
Anonymous

ائلیار گرامی! با ارج و احترام بر صلح دوستی و آزادیخواهی تان، که خود یکی از خصیصه های بارز و ارزشمند مردم تورک آزربایجان است، هیچکس در جغرافیای موسوم به ایران خواهان جنگ نیست. مردمان و ملل جغرافیای موسوم به ایران خواهان کسب حقوق انسانی ، حقوق برابر ملی مدنی، زبانی فرهنگی و مهمتر از همه خواهان آزادیهای سیاسی، و حق تعیین سرنوشت خویش اند. درواقع این پانفارسیسم و پان ایرانیسم نژاد پرست است با انکار حقوق ملی مدنی، زبانی فرهنگی ملل ایران، آنرا بسوی جنگهای خونین داخلی و فرو پاشی سوق میدهند. مگر در آزربایجان کم بود رجل سیاسی است یک آخوند روضه خوان از تهران برای مردم آزربایجان تصمیم میگیرد؟ برای ما تعیین تکیف میکند؟ سیاستمداران و نخبه گان مردم آزرباجان که هم سوادشان از اینان بیشتر است و هم

درایتشان، به چه دلیلی پانفارسیسم و نماینده گان نژاد پرستش بخود اجازه میدهند به ما زور بگویند؟ بما امر و نهی کنند؟ زمام امورما را در دست خود قبضه کنند؟ زبان ما را قذغن کنند. موسیقی ما را قدغن کنند. ادبیات ما را قدغن کنند. تاریخ مارا قدغن کنند. با سر کوب مردم آزربایجان، جوانان را دستگیرکرده دربیدادگاه هایشان به جوخه های اعدام بسپارند. صدای مردم ما را در گلو خفه کنند؟ منابع و ذخایر ملت آزربایجان را به غارت برند. دریاجه اورمو را خشک کنند. آزرباجان را ویران کرده چاههای آب را نمکسود کنند. کشتزارهای حاصل خیز آن را به نمکزار بدل نمایند؟ کی به پانفارسیم و نماینده گان گستاخش این اجازه را داده است برای ما تصمیم گیرند؟ برای ما تعیین تکلیف کنند؟! ملت آزرباجان به قیم نیاز ندارد! ملت آزربایجان به آقا بالا سر نیاز ندارد.
چه کسی به این پانفارسهای نژاد پرست اجازه داده، یک تبریری، اردبیلی و یا ارومیه ای برای یک مهر پاسپورت باید به تهران سفر کند؟ برای یک مهر پاسپورت دوهزار کیلومتر راه رفت و برگشت طی کند. دو روزدرهتل بماند؟ کار و زندگیش فلج شود؟ کی به پانفارس شونیست اجازه داده است با ماشین تبلیغاتی اش شب وروزعلیه ملت شریف آزربایجان جوکهای شنیع و توهین آمیز شایع کند. در مطبوعات و رادیو تلویزن به ملت مظلوم آزبایجان توهین و دهن کجی کند؟
ائلیار گرامی! راسیسم فارس و پان ایرانیستهای تمامیت خواه کوچکترین حقوقی برای مردم و ملل غیر فارس جهنم ایران قائل نیستند، شما با کی میخواهی سر یک میز بنشینی و با آنان مذاکره کنی؟ اینان که ملل غیر فارس را اصلا هیچ بحساب می آورند، با چه کسی میخواهی از حقوق انسان صحبت کنی؟ با کی میخواهی از برابری حقوق، از آزادی و دمکراسی صحبت کنی...؟ اینان اصلا مفهوم دمکراسی بگوششان نخورده است؟ با آن کاملا بیگانه اند؟ اینان به برده داری عادت کرده اند! اینان جزچپاول وغارت مملکلت و استثمارخلقها چیزی سرشان نمیشود. با کی میخواهی بحث حقوق برابرانسان، بحث دمکراسی، بحث عدالت، بحث استرداد حقوق ملی مدنی، زبانی فرهنگی، بحث آزدیهای سیاسی را پیش ببری؟ با کی...؟ ممکن است برای آگاهی خوانندگان یک یا چند سازمان معرفی کنی؟