Skip to main content

نکاتی درباره ی کامنت های

نکاتی درباره ی کامنت های
ماندگار، خبرنگار آزاد

نکاتی درباره ی کامنت های "جعلی"، که با آیدی دیگران نوشته می شوند:
1 ـ چنانکه پیش از این نیز یادآوری کرده ام، من هیچگونه دسترسی به امکانات فنی تارنمای ایران گلوبال ندارم تا بتوانم فرستنده ی هر کامنت را از راه آی پی رایانه ای یا احتمالاً راه های دیگر شناسایی کنم. امکانات فنی ایران گلوبال در اختیار آقای کیانوش توکلی ـ مدیر تارنماـ و آقای اژدر بهنام ـ مسؤول فنی تارنماـ می باشد.
2 ـ من با شناختی که از کامنت گذاران شناخته شده ی ایران گلوبال دارم، هر روز بسیاری از این کامنت های "جعلی" را که با آیدی دیگری فرستاده می شوند، بلوک می کنم. اما زمانی که من حضور ندارم، آقای کیانوش توکلی شماری از این کامنت ها را منتشر می کند، که بعداً موجب اعتراض دارندگان واقعی آیدی مربوط می شود.
3 ـ درباره ی جلوگیری از ارسال کامنت "جعلی" بارها با مدیر تارنما گفتگو کرده و پیشنهادهایی داده ام، که بی نتیجه مانده اند.

4 ـ از آنجا که نمی توان بی دلیل شخصی را عامل گذاشتن کامنت "جعلی" معرفی کرد، از این پس چنین تهمت زنی هایی منتشر نخواهند شد.
5 ـ از انجا که آیدی های ساده، چون "علی"، "حسن"، "حسین"، می توانند مورد استفاده ی بسیاری از افراد قرار گیرند و نمی توان آنها را به شخص خاصی منتسب کرد، بهتر است کامنت گذاران گرامی از آیدی های پیچیده تر، که بتوان آنها را به شخص خاصی نسبت داد، استفاده کنند، مثلاً: " علی انتظاری راد"، "حسن آرمانی"، "حسین راهنما"،....