Skip to main content

توضح سفر تعدادی از اعضای

توضح سفر تعدادی از اعضای
آ. ائلیار

توضح سفر (حج 2016) که تعدادی از اعضای تشکل « کنگره ی ملیتهای ایران فدرال» انجام دادند ،
از زبان آقای حافظ فاضلی. نوشته ی ایشان نشان میدهد که خود از اعضای تشکل مذکور است : شماره گذاری ها از من .
ایشان مینویسند:

1-« هیچ مخالفتی با برقراری تماس میان احزاب مختلف اپوزیسیون و کشورهای مختلف جهان از جمله پادشاهی عربی سعودی نداریم بلکه توسعه روابط اپوزیسیون در سطح بین‌المللی را به ویژه با کشورهای دوست و پیشاپیش آنها کشورهای عربی مخالف رژیم جمهوری اسلامی را یک ضرورت می‌دانیم، اما اگر بحث و یا انتقادی از شیوه چنین تماس‌های صورت می‌گیرد هدف بهبود بخشیدن به روابط فرهنگی و عادی کنگره ملیت‌های ایران فدرال بوده.»

2- «اکثر دعوت شدگان در مراسم حج امسال، از جمله دکتر حسین بر، فعال برجسته بلوچ، دکتر ضیاء صدر الاشرافی فعال سیاسی و فرهنگی ترک آزربایجانی جناب پور کریم روزنامه نگار و فعال کُرد، و… همگی از فدرالیسم خواهان و از اعضای کنگره ملیت های ایران فدرال هستند!»

3- «همسفران فدرالیست شما[ اشاره به یعقوب حر تستری] نظر به درک عمیقی که دارند، در مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند که مقامات پادشاهی سعودی، آنها را بر مبنای اینکه از فرزندان ملیت‌های غیرفارس و فعال رسانه‌ای هستند، به حج امسال دعوت کرده‌اند.»
منبع: http://www.iranglobal.info/node/56817

----------
توضیح سفر حج 2016 از زبان یعقوب حر التستری : شماره گذاری از من :
http://www.iranglobal.info/node/56781

1- « ارتباط ملل غیر فارس و تلاش برای کسب پیشتیبانی وهم پیمان بدون هیچ شکی به نفع ملل عرب احوازی، ترک ازری، کورد وبلوچ خواهد بود و تنها متضرر این امر شوونیسم فارس حاکم در تهران و اپوزسیون ان در کشورهای مختلف دنیا است، بدون شک هر گونه ارتباط و کمک به احزاب این ملل جایگاه انها را قدرتمند تر و مستقل تر خواهد کرد واین امر ترس و وحشت بی سابقه فارس ها را تفسیر می کند.»

2- «حق ملل غیر فارس در پیدا کردن همپیمان حتی از کشورهای مختلف
تلاش احزاب ملل غیر فارس برای ایجاد پیشتیبان و هم پیمان تا زمانی که به قیمت منافع ملل انها نباشد یک حق مشروع است. در سفر رسمی مهمانان ملل غیرفارس به مملکت عربی سعودی و دیدار انها با خادم حرمین شریفین و دیگر مسئولان تراز اول کشور نه تنها با منافع ملل عرب احوازی و کرد و ترک ازری و بلوچ منافاتی ندارد بلکه نمایندگان این ملل به صورتی خستگی ناپذیر از هیچ تلاشی برای نشان دادن اهمیت مبارزات ملل خود و ضرورت پیشتیباتی از ان دریغ نکردند. خصوصا که مملکت عربی سعودی در حال حاضر رهبری جهان عرب وکشورهای اسلامی را در رویایی با سیاستهای مدخله جویانه ومخرب ایران را برعهده گرفته است. لذا اگر در این میان متضرری باشد تنها شوونیسم فارس خواهد بود. دشمنی تاریخ فارس با امت عرب و مملکت عربی سعودی هیچ ربطی به ملت های غیر فارس ندارد.»

3-« صرف حضور نمایندگان ملل غیر فارس در رسانه ها نه تنها امری منفی نیست بلکه نشان از توانایی این افراد در بسیج کردن رسالنه های رسمی و غیر رسمی عربی در یک وقت بسیار حساس به نفع مبارزات ملل مطبوعشان است. و حرفهای مهمانان رسمی مملکت عربی سعودی بر وضعیت اسفناک ملل غیر فارس و جرائمی است که توسط شوونیم فارس بر این ملل روا می شود. واگر در این میان صحبتهائی در مورد مملکت عربی سعودی زده شد در واقع بیان حقیقتی بود که این نمایندگان با چشم خود در اینجا دیدند و تمام امارها و شواهد موجود انها را تایید می کند. وتنها یک نژاد پرست فارس یا کسی که کورکورانه از انها تبعیت می کند می تواند سطح رفاه و عدالت اجتماعی و عدم وجود فقر و بیکاری را در مملکت عربی سعودی منکر شود. »
----------
توضیح آ. ائلیار
این دو مقاله [ از حافظ فاضلی و یعقوب حر التستری ]
و نقل قولها به خوبی ماهیت « سفر» حج 2016 را نشان میدهند.

آغاز جنگ مسلحانه در کردستان، اختلاف بین تهران و ریاض، شرکت عربستان در مراسم مجاهدین، و دعوت از فعالان سیاسی ملیتها به مراسم حج، و انجام سفری با این ماهیت، خود پروسه ایست که توضیحات مقاله ی مرا تکمیل میکند؛ و به درستی آمده که:
رابطه ی برابری بین یک دولت و یک سازمان نمیتواند وجود داشته باشد. لاجرم سازمان در یک پروسه ی مناسب و لازم و ضروری عملاً تبدیل به نوکر دولت میشود.