Skip to main content

یکی از ابزارهای موثر تدوام

یکی از ابزارهای موثر تدوام
Anonymous

یکی از ابزارهای موثر تدوام استبداد(از هر نوعش)تفرقه افکنی است.
تاکید شهادت دختر پیامبر حتی از سوی رهبری، بامعرفیقاتل عمر!=تفرقه
ممکن است حتی دولت متخاصم هم منافعی در حفظ موقتی استبداد داخلی دارند، دست به تفرقه بزنند
مثلا سیاست مهاردوگانه دهه 80 و 90 ایلات متحده امریکا! که می گفت ایران و عراق تحت حکومت استبداد ولی ضعیف باشند! این سیاست،دوکشور تحت استبداد مذهبی و قومی، ضعیف نگه میداشت تا تهدیدی علیه منافع امریکا و اسرائبل نباشد، ولی با رفتن استبداد صدامی، استبداد مذهبی ایران سرکشی کرده است. در واقع امریکا- خوشبختانه یا بدبیختانه- استبداد مذهبی ایران در دهه 1990 ازبین نبرد بخاطر مهاردوگانه و حالا این استبداد با حمایت تررویست و شورشیان داخلی چند کشور، مخرب تر شده و هزینه برخود با خودش خیلی بالا بدره، علت اصلی هزینه بالا برخورد است و اینکه ایا غرب و امریکا بتواند این هزینه بدهند یانه/

استبداد ولایی، می گیود انگلیسی ها... دارند با تسیع انگلیسی تفرقه ایجاد می کنند در جهان اسلام! ولی خود این نظام، بزرگ ترین محرک و ایجاد تفرقه در جهان اسلام و درنزد شیعیان است که شیعیان از لحاظ عقیدتی خود نا خودی، انگلیسی و ولای تقسیم می کند.
در حالی بزرگ ترین تحریف از تشیع را همین نظام ولایت فقیه بوجود اورده است.
اتفاقت هم به شدت به تشیع ضربه زده است.
از بزرگ ترین دستاوردهای شیعه اهمیت دادن خردگرایی و عقل است ولی این نظالم خرافه گرایی تشویق می کند.
این نظام، ولایت فقیه که بر یتیم و بینوا بود را توسعه داد و ان را سیاسی و حکومتی کرد و دین و مذهب حکومتی کرد در حالی تشیع می گیود حکومت تنها در عصر مهدی موعود مشروعیت میباد! یعنی تشیع امایمه سازگار عملا سکولاریسم و لیبرالیسم، چون معتقد است باید تا زمان مهدی موعد در حکومت دخالت نکند!
این نظام، یکی از بزرگ ترین دستاورد فقهی شیعه، که امتیازی برای شیعه در برابر سایر فرق بود، را از شیعه گرفت، یعنی اینکه شیعه دوازده امی، معتقد بود که اجرای حدود مثل قصاص و اعدام، شلاق، سنگسار، قطع دست، فقط صلاحیت امام معصوم است، این بر ااس یک اصل درست بود که میگفت: خطا در ارجای حدود غیر قابل جبران است. همین اصل میتواند جامعه شیعه تا حد زیادی مطابق اعلامیه حقوق بشر کند و حتی اعدام به کلی برچیند، ولی این رژیم ولایی در رقابت وهابی ها این دستاوردهای شیعه به تحریف و حاشیه رانده!
شاید همین ویژگی ها بود که کسی تصور نمی کرد خمینیست ها چنین استبداد مذهبی ولایی بوجود اوردند. کنفرانس گودالوپ و پناه دادن به خمینی در پاریس ممکن از همین رویکرد شیعه باشد که خمینیست ها بر خلافش عمل کردند. این درس تلخی هست هرزگ نباید بر اخوند سیاسی که خواهان حکومت مذهبی اعتماد کرد.
این نظام ولایی خودش بزرگ ترین دشمن تشیع دوازده امامی است.