Skip to main content

بزرگ ترین و اصلی ترین آفت

بزرگ ترین و اصلی ترین آفت
بهمن موحدی(بامدادان)

بزرگ ترین و اصلی ترین آفت نظام آموزشی کشور علم ستیزی و ترویج خرافات و حقیقت ستیزی در جهت شستشوی مغزی نسل جوان به منظور حفظ حاکمیت نکبت این آخوندهای ضدبشر و ضدایرانی است که از اهداف اصلی به اصطلاح انقلاب فرهنگی تحت عنوان اسلامی کردن نظام آموزشی کشور بود و در طی 38 سال گذشته پیگیرانه دنبال شده است تا بقاء این حاکمیت تضمین شود.
یکی دیگر از آفتهای بزرگ دیگر ، خصوصی سازی نظام آموزشی کشور و تبدیل مراکز آموزشی به مراکز سود دهی برای یک مشت دزد سرمایه دار جهت فروش مدارک تحصیلی ، تحت عنوان مدارس غیر انتفاعی و تیز هوشان و دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد است .
بودجۀ اختصاص داده شده به حوزه های علمیۀ جهل و جنون آخوندی بیش از 1300 میلیارد تومان است و بودجه اختصاص داده شده به 21 نهاد مذهبی 21638 میلیارد تومان است که البته این نهاد ها جدا از شبکۀ مساجد و امام و امامزاده ها و بودجه های مربوط به آنهاست ؛

و این در شرایطی است که سهم اعتبارات آموزش وپرورش از اعتبارات عمومی کشور تا به حال 15 هزار میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر بودجه اختصاص داده شده برای تبلیغات اسلامی یک ونیم برابر بودجه اختصاص داده شده به کل اعتبارات آموزش و پرورش است.
وضعیت معیشتی معلمان نیز بسیار اسفناک است و کوچکترین اعتراض آنها نیز به شدت از سوی رژیم سرکوب می شود و معلمین اعتراض کننده دستگیر و شکنجه می شوند و به حبس های طولانی مدت محکوم می شوند. حقوقهای زیر خط فقر معلمان شاغل و زیر خط بقاء معلمان بازنشسته و تبعیضات آگاهانه در این زمینه با سایر کارمندان دولتی که سالهاست با اعتراضات گسترده معلمان در سراسر کشور مواجه است تا به حال با دستگیری و فشار و شکنجه و زندانی کردن معلمین از جانب رژیم روبرو شده است .
رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی در طول حیات ننگین خود نشان داده است که در برخورد با خواستهای به حق مردم و حل مشکلات آنها فقط کاربرد زور و چماق را می شناسد و رسماً از آن به عنوان اقتدار حکومتی نام می برد. راه حل بنیادین مشکلات آموزشی و آفت زدائی در این عرصه و همچنین راه حل مشکلات معیشتی و صنفی معلمان در مبارزه ای سازمان یافته و در پیوند با مبارزات طبقۀ کارگر و توده های زحمت کش و محروم در جهت سرنگونی جرثومۀ فساد و نکبت جمهوری اسلامی است.