Skip to main content

وقتی کسی مانند صدر الاشرافی

وقتی کسی مانند صدر الاشرافی
ناصر کرمی

وقتی کسی مانند صدر الاشرافی که بیش از نیم قرن روزگار گذرانده و سردی و گرمی و فراز و فرود زمان را تجربه کرده است، و اکادمیک و بقول خود تاریخ دان هم میباشد و و در سیاست ورزی هم یکه تازی میکند، با توجه به شرایط خاورمیانه و منطقه و تنش بین ایران و عربستان سعودی، درک نکرده است که دعوت ارگانهای حکومتی عربستان از ایشان و چند نفر دیگر صرفأ جنبه تبلیغاتی و سیاسی صد در صد بر علیه منافع ایران هست، دیگر عمری را بر باطل و هیچ و پوچ سپری کرده است و دیگر در جایگاهی نیست و حق ندارد که در امور سیاسی و منطقه ای و حتّی قومی و اِتنیکی یک کشور ی بنام ایران سخن براند....

سفر این چند از نفر ازنمایندگان اقوام ایرانی به عربستان بیانگر یک آنارشیسم فکری و هویتّی و موضع گیری قومی است که:

1- ناسیونالیسم سست عنصر ایرانی را در کنار جمهوری اسلامی قرار میدهد.

2- این سفر صد در صد بسود جمهوری اسلامی است، زیرا به ملّت ایران خواهد گفت اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی این ها هستند که در خدمت بیگانگان میباشند.

3- این سفر حمایت از یک سیستم فئودالیته و قومی پادشاهی و مذهبی ارتجاعی عربستان سعودی است، همین عربستان سعودیِ پشتیبان داعش و تروریستهای جهانی و بنیادگذار جنگ های عقیدتی و قومی است
4- ایجاد و رواج تفرقه و بی اعتمادی در جامعهء ایرانی با خدشه دار کردن همبستگی ملّی و سد کردن گذار به دمکراسی و استحکام نظام جمهوری اسلامی با سیاه کردن چهرهء اپوزیسیون این نظام عقب مانده است. نمایندگان این اقوام ایرانی نشان دادند که برای حلّ بحران قومی در ایران از هر وسیلهء ممکن و دست به دامن هر قدرت خارجی است. نشان دادند که پای بند هیچ پرنسیپی نیستند.

اقوام ایرانی باید بدانندچنین افرادی که امروز به نمایندگی از آنها سنگ حقوق قومی آنها را به سینه میزنند، با دریافت پول و وعده های پشت پرده آنها را به هر کسی خواهند فروخت. این افراد دلال های بازار بورس قدرتهای بیگانه میباشند که فقط به خود و خانواد] خویش می اندیشند و بس.
5- بویژه حضور نماینده و عضو حزب دمکرات کردستان در این سفر مایه شرم و بی خردی عمیق و خیانت به همهء قربانیان مردمان کُرد در سوریه و عراق و ترکیه میباشد، این سفر به تجاوز به دختران و زنان و به برده فروشی آنها در بازارهای عربستان و منطقه بوسیله داعش دست نشاندهء عربستان مهر مشروعیّت زد.

یعنی افراد وابسته به حزب دمکرات کردستان و سامانهء این حزب آنقدر بی غیرت و بدون کاراکتر میباشد که تجاوز به ناموس زنان و دختران کُرد و فروش آنها در بازارهای منطقه و قربانی شدن هزاران مردمان کُرد آنهم تحت رهبری عربستان و ترکیه بی اعتنا میباشند.