Skip to main content

جناب دیرنج یک سری ایرادات

جناب دیرنج یک سری ایرادات
Anonymous

جناب دیرنج یک سری ایرادات اساسی بر این تحلیل شما وارد است :
1.شما گفته اید که عربستان تامین هزینه گزاف و پشتیبانی لجستیکی جنگ مسلحانه در شهرهای آزربایجان غربی برای کردها را تضمین خواهد کرد. این یک توهم است زیرا هم اکنون این هزینه ها از طرف آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپامثل کمک به پ ک ک برای سایر تامین ن خواهد شد.
2.شما گفته اید که چرا سعودیها سیاست کمک به ملتها را, بهیچ عنوان بر اساس وزن و موقعیت سیاسی اقتصادی هر کدام در ایران تنظیم نکرده بودند. پاسخ اینست که آنها دقیقا بر این اساس تنظیم کرده اند. واقعیت این است که وزن سیاسی یک ملت را نه تعداد توهمی نفرات آن ملت بلکه رفتار و بینش سیاسی آن ملت تعیین می کند. این که ملت ما از نظر وزن سیاسی اینقدر ضعیف شده که عربستان آن را نمی تواند ببیند آن مشکل ماست نه عربستان. ماییم که حداقل در خارج فقط گزافه گویی می کنیم

و هر اقدامی را بر اساس منافع شخصی یا محفلی تفسیر می کنیم. همین مقاله شما را اگر من عربستانی بودم و می خواندم به این نتیجه می رسیدم که هنوز این به اصطلاح ترکهای آزربایجان خیلی کار دارد که بشود رویشان حساب کرد . اینها هنوز اسیر تفکرات شیعی - شعوبی تزریق شده در وجودشان هستند که در تارو پود فکریشان ریشه دوانده و هنوز عربها را دشمن و فارسهای شیعه را که بدترین توهین ها و بلاها را سرشان آورده اند دوست خود می دانند.
جناب دیرنج باور کنید مشکل ما عربستان نیست مشکل ما اینست که هنوز به انسجام سیاسی نرسیده ایم و حتی یک کنگره برای آزربایجان جنوبی در خارج نتوانسته ایم راه بیاندازیم و همه به اصطلاح فعالین ملی خارج نشین در حال شانتاژ و تخریب هم هستیم. این کار ضیا صدر الاشرافی جزو نادر کارهای صحیحش بود که با شرکت در حجی که به نظر من پاکترین و انسانی ترین حج های سالهای اخیر است صدای ملت ما را هر چند اندک به گوش سایر مسلمانان رساند حتی اگر ایشان را شما ملحد بدانید.