Skip to main content

جناب لیماکشی بد نیست بدانید

جناب لیماکشی بد نیست بدانید
Anonymous

جناب لیماکشی بد نیست بدانید در ایران بالای هزار مدرسه اجاره ای هستند و هر چند سال بخاطر حکم تخلیه صاحب ملک باید اسباب کشی کنند، سقف دو هزار مدرسه در خراسان در حالا ریزش روی سر دانش آموزان است. هزاران مدرسه کپری داریم. 40 هزار (یا 4 هزار؟!) دانش آموز دزفولی بخاطر فقر ترک تحصیل کردند( بنقل از رسانه ها). بیشتر پسران دبیرستانی ایرانی حتی به مرحله دیپلم نمی رسند و ترک تحصیل می کنند. 13 میلیون دانش آموز داریم اما 4 میلیون دانشجو ! ( چین 30 برابر ایران دانش آموز مدرسه ای دارد اما دانشجویانش 3 برابر ایران!)
هزاران مدرسه سیستم گرمایی بخاری نفتی چکه ای مال جنگ جهانی دوم دارند مشابه حادثه شین آباد!
زمان ما مدارس مجانی بود و لوازم التحریر با نرخ دولتی و تغذیه رایگان به دانش آموزان داده میشد اما الان نه خبری از تغذیه و لوازم التحریر ارزان است 20 درصد دانش آموزان رسما در مدارس پولی درس می خوانند

بقیه هم تا پول نپردازند در مدارس ثبت نام نمیشوند!)
اینها مشکلات اولیه آموزش و پروش ایران است اما قوم پرستان تجزیه طلب و ساده لوحان دونباله روی آنها ورد زبانشان تدریس زبان مادری و کشاندن بحثهای قومی قبیله ای به داخل مدارس و مرزبندیهای بین مردم از سال اول مدرسه است.

جناب لیماکشی من مطالب کامنتهای شما را نقد کردم که مدعی تدریس زبان مادری هستید. من می گویم آموزش زبان مادری کار مادران است نه دولت یعنی قانون به ما این اجازه را نمی دهد.
در باره تدریس زبان مادری در سنندج البته این برجامچی ها در این 3 سال کم ضد منافع ملی کار نکردند اما آنطور که ادعا کردند یک صفحه در کتاب فارسی بوده برای درس آزاد و نه تدریس زبان مادری که طبق قانون ممنوع می باشد. طبق قانون ایران کتب درسی به زبان فارسی بای باشد ، معلم در کلاس درس حتی دروس را باید به فارسی تدریس کند و نه با زبان محلی. البته در قانون آمده اگر این قوم و قبیله ها در ادبیات خود چیز دندان گیری داشته باشند می توان آنرا به فارسی ترجمه و در کتابها گنجاند مثل ادبیات ملل خارجی. که البته در برابر ادبیات هزار ساله فارسی بعید است چیز برای عرضه داشته باشند.
مطلب بعدی من هم نقد سخن آقای کرمی برای رسمی کردن زبان انگلیسی بود
در ایران تعداد دختران هم در مدارس هم در دانشگاه بیشتر از پسر شده اما شما هنوز گرفتار کلیشه های تبعیض علیه دختران هستید که مربوط به 50 سال پیش ایران است.