Skip to main content

گرچه من آشنایی زیادی به اوضاع

گرچه من آشنایی زیادی به اوضاع
peerooz

گرچه من آشنایی زیادی به اوضاع سیاسی ترکیه و احزاب آن ندارم برای آشنایی بیشتر با نویسنده این سه مقاله, به اینترنت رجوع کردم. نکته ای که برای من جالب بود نام کامل دوغو پرینچک است که در دومقاله چنین آمده است : Doğu Perinçek yazdı یعنی اگر ظاهر کلمات فریبنده نباشد جناب ایشان کلمه " یزدی" را به دنبال دارد. شاید مترجم محترم در این باره نیز توضیحی بدهند.
برای آشنایی بیشتر مقاله ای در بی بی سی وجود دارد که احتمالا حدود نه سال پیش نوشته شده و چنین آمده است:

" دوغو پرینچک که جزو گروه تازه دستگیرشدگان است، رهبر حزب کارگر ترکیه است که در عین خط مشی چپگرایانه مائوئیستی، مواضع تند ملی گرایانه دارد.

دوغو پرینچک در سالهای دهه هفتاد میلادی رهبر جنبش موسوم به دهقانان انقلابی ترکیه بود که سالها به صورت غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت کرد تا اینکه بعداً از جانب دولت به رسمیت شناخته شد و

مبنای تشکیل حزب کارگر در سال 1992 شد.

آقای پرینچک نخستین کسی است که به جرم انکار قتل عام ارامنه در اوائل قرن بیستم در ترکیه محاکمه و محکوم شده است، محاکمه وی در سوئیس و به دنبال سخنرانی او در شهر لوزان در 25 ژوئیه 2005 انجام گرفت و برای او جریمه نقدی دوازده هزار فرانک سوئیس تعیین شد.

حزب تحت رهبری دوغو پرینچک در انتخابات سراسری اخیر ترکیه کمتر از هفتادهزار رأی در سراسر این کشور کسب کرد.".

از مقاله امروز چنین بر میآید که " بدنبال این پیروزی حقوقی بزرگ ترکیه، دوغو پرینچک در یک گردهمایی مطبوعاتی در استامبول (23 سپتامبر 2016) اعلام کرد، "ما آزادی گفتن نسل کشی وجود ندارد را بدست نیاوردیم، بلکه حکم نسل کشی ارمنی وجود ندارد را بدست آوردیم".".