Skip to main content

با درود به شما دوست عزیز

با درود به شما دوست عزیز
بهمن موحدی(بامدادان)

با درود به شما دوست عزیز محمود خادمی گرامی
خلق قهرمان ایران نه می بخشد و نه فراموش می کند؛ تمامی مقامات و مسئولین کنونی و سابق رژیم جنایتکار و چپاولگر جمهوری اسلامی در نسل کشی تابستان خونین 67 و در دیگر جنایات رژیم سهیم و دخیل بوده اند و باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.
فاجعه و زخم عمیق کشتارهای دهۀ شصت نهایتاً با سرنگونی رژیم پلید جمهوری اسلامی و محاکمه همه مقامات و مسئولین این رژیم ضدبشری و ضد ایرانی التیام خواهد یافت. جنبش دادخواهی خلق ایران از قتل و عام دهه شصت جنبش معینی با هدف به محاکمه کشاندن مقامات رژیم جمهوری اسلامی و جزئی از جنبش سرنگونی طلبانۀ خلق ایران است.
کشتارهای دهۀ سیاه 60 و به ویژه نسل کشی و قتل وعام بیش از 30 هزارنفر از زندانیان سیاسی مجاهد و مارکسیست در تابستان خونین 67 یک فاجعه اجتماعی و زخم عمیقی بر پیکر جامعه ایران است. زخمی که بدون سرنگونی

رژیم جمهوری اسلامی و به محاکمه کشیدن آمرین و عاملین و روشن شدن دقیق ابعاد این فاجعه و اسامی و محل خاکسپاری جانباختگان التیام نخواهد یافت.
کشتارهای دهه شصت تنها مورد جنایت رژیم پلید جمهوری اسلامی نیست، سرکوب کارگران و دانشجویان و زنان آزادیخواه در اولین سالهای به قدرت رسیدن رژیم جمهوری اسلامی ، قتل های زنجیره ای در دهه هفتاد، ترور رهبران و چهره های سیاسی اپوزیسیون در خارج از کشور، کشتار جوانان در خیابانها و در سیاهچالها و شکنجه گاههایی نظیر کهریزک در سال 88، و سرکوب و دستگیری و اعدام مستمر آزادیخواهان و فعالین جنبش کارگری و جنبش زنان و جوانان که تا به امروز ادامه دارد همه فرازهایی از پروندۀ قطور و سیاه جنایت و توحش رژیم جمهوری اسلامی است.
اما کشتارهای دهه شصت از نظر ابعاد و دامنۀ جنایت ، عمق قساوت و توحش ، و جنون کشتار و افسار گسیختگی دهشتناکی که در آن نهفته است در تاریخ معاصر جهان کم نظیر است. تنها قتل وعام 67 کافی است تا رژیم جمهوری اسلامی را در کنار هولوکاست و نظام فاشیستی هیتلر و رژیم آپارتاید نژادی آفریقای جنوبی و حکومت پینوشه در شیلی قرار دهد.
دادخواهی از کشتارهای دهه شصت، دادخواهی از همه جنایات و اعدامها و قتل ها و شکنجه ها و کل توحشی است که فاشیسم اسلامی حاکم بر میهن مان علیه خلق ایران مرتکب شده است.