Skip to main content

آقا یا خانم حیران,

آقا یا خانم حیران,
دیرنج مین ائللی

آقا یا خانم حیران,
بیشنهاد میکنم که شما بخش اول مقاله را مطالعه کنید, چرا که برخی از مطالبی که بیان میکنید به تفصیل همراه با تصاویر در این قسمت تشریح شده اند. پیشنهاد دوم اینست که بجای مراجعه به منابع بشدت آلوده فارسی به منابع اروپائی مراجعه کنید. فرهنگ سیاسی ایران و زبان حامل ان یعنی فارسی بگونه ایست که بی طرفانه قادر به برخورد با تاریخ و نژاد نیست. وانگهی هرگز دانشمندان مطرحی همانند داروین و دیگر اروپائیها نداشته که هرکدام با تحقیق و تفحص علمی خالص و بی طرفانه, موضوعاتی از این قبیل را بشکافند. ترجمه کار غربیها به فارسی نیز یبشدت ماساژ داده شده اند و یا اینکه مشمول تئوری توطئه گردیده اند.

انسانهای اولیه بارها از باب المندب و یا سینا وارد آسیا شده اند لکن همواره توسط نئاندرتالها قتل عام گردیده و از بین رفته اند. اولین مهاچرت موفق 100 هزار سال پیش صورت گرفت که آریائیها به این گروه تعلق دارند و احتمالا زبان تحلیلی داشتند. لکن 75000 سال پیش, طی دوران یخبندان همه تلف شدند بجز انهائی که در جنگلهای اندونزی می زیستند. دومین گروه حدود 60000 سال پیش موفق به خروج از آفریقا شد. من فکر میکنم این گروه از سینا عبور کرده اند اما به منبعی که انرا تایید کند بر نخوردم و بهمین دلیل در مقاله انرا ننوشتم. علت این استنباط قرابت ژنتیکی زنان بازماندگان این گروه با مصریهاست.این گروه اجداد سومریها و عیلامی ها و غیره بودند که هنوز هم در آناتولی, گرجستان, آزربایجان و شمال بین النهرین پراکندهاند و برخی مناطق 30 تا40 درصد ساکنین به این گروه تعلق دارند و احتمالا زبان التصاقی داشتند. سومین گروه 48000 سال پیش وارد آسیا شدند که اکثرا زبان سامی دارند و بعدها به دو هاپالو گروپ j1 j2 تقسیم شدند که اعراب به j1 , آسوریها, ارامیها و اسرائیلیها به j2 تعلق دارند و 20 تا 30 درصد ساکنین ازربایجان را نیز تشکیل می دهند. همه این تقسیم بندیها بر اساس دی ان ا پدریست . بر اساس تقسیم بندیهای میتوکوندری مادری اکثر آزربایجانیها به مصریها نزدیکند.
اینکه انسانها همه از یک نژادند کاملا درست است و اختلاف ژنتیکی تنها با فاصله جعرافیائی و موانع طبیعی همانند دریا ها و کویرها رابطه مستقیم دارد . در مناطق مرز بین دو ملت علیرغم زبان و فرهنگ متفاوت تا چند ده کیلومتر حتی تیره های ژنتیکی همسان هستند .
راه حل ها و نظرات شما در خصوص مسئله ملتها محترم هستند و متشکرم که با ماها در میان گذاشتید.
پیروز باشید