Skip to main content

" ..........غرض از نگارش این

" ..........غرض از نگارش این
peerooz

" ..........غرض از نگارش این مقاله تحقیقاتی.................. دعوت خوانندگان به تامل در تقسیم بندیهای موهومی نژادیست که در یکصد سال اخیر سدی در مسیر رشد فرهنگی, علمی و اقتصادی مردم بوده و زخم های عمیق و خطرناکی در بخشهائی از جامعه ایجاد کرده است.". پایان نقل قول از مقاله.

بقول شخصی که جناب لوایی او را " شهوتران و عیاش و نادان و جاهل و خرافه پرست و فاسد" میخوانند " گر بریزی بحر را در کوزه ای " و آنرا به خورد کسی مانند من بدهی که ظرفیت معده او در مقایسه با کوزه, همان میزان دریا و کوزه است نتیجه معلوم است. مسئله " ژنتیک " و کاربرد آن در" آنتروپولوژی " رشته ای مافوق تخصص و نسبتا تازه ایست که ماورای درک کسانی چون من میباشد که الفبای آنرا هم نمیدانیم و ممکن است آنچه گفته شده است را مانند فرمایشات " امام " در دوران انقلاب, وحی منزل بدانیم.

به عنوان مثال جناب دکتر مازیار اشرفیان بناب که از او در مقاله نام برده شده است پس از احراز دیپلم پزشکی از دانشگاه تهران و تخصص در رشته پزشکی قانونی در تهران و اشتغال به این حرفه برای چندین سال و سپس اخذ درجه MSc در باستان شناسی از دانشگاه منچستر و سپس درجه دکتری در biological anthropology/human population genetics at the University of Cambridge و تحقیق و تدریس در این رشته کسی است که باید مخاطب این گفتگو باشد نه امثال منی که حتی معنی این کلمات را هم نمیدانیم.

منظور اینکه نکته قابل درک من از این مقاله همان جمله " ...تقسیم بندیهای موهومی نژادی در یکصد سال اخیر ...." است و این درست در حدود زمانی ست که آتاتورک و رضا شاه و هیتلر تخم لق این ناهنجاری را در دهان و مغز ابلهان بی خبر کاشتند و امروز هم هنوز عده زیادی در خاورمیانه به این توهمات دامن میزنند. وظیفه روشنفکر, توهم زدایی از این باورها بدون جانب داری از این و آن میباشد.