Skip to main content

سایت ایران گلوبال مشهورست که

سایت ایران گلوبال مشهورست که
Anonymous

سایت ایران گلوبال مشهورست که اهل سانسور نیست. من سالها مطالعه کردم درباره واژه کورد/کُرد/کورت.
در قرون وسطی سلجوقیان و برخی مردم دیگر به عشایر رمه دار کورد می گفتند. خراسانی ها به کولی ها و ول گردان کورت می گیوند.
در قرون وسطی کوچنگان کولی تبار که زبانی نزدیک به فارسی امیخته با پشتو داشتند طی خشکسالی شرق فلات به سمت غرب فلات کوچک کردند.
فلات اناتولی ان موقع سرسبز بود موطن بمیان ارمنی، اسوری، عرب، یونانی/رومی، کاپادئکی و چند قبله دیگر. این کولیان/کوردها، اقاوامی بسیار وحشی وبدوی بودند. دین میتارییی و خوزشید پرستی داشتند توسط سلاجقه ترکمن مسلمان شدند و زمنی های اسوری ها و اعراب و ارمنی ها غصب کردند. از آن زمان تا قرن بیستم متحد ترکمن ها بودند از جمله در قتل عام ارمنیان و یونیان و اسوریان مسیخی. پادشان هم تیول شمال عراق و سوریه بود. این قوم نان اصلی کورمانج است. که همان معنی رمه دار

گوچنده می دهد. تا این موقع هنوز کورد لقب همه عشایر بود از عرب و ترکمن و کورمانج. ولی مردمان متمدن و یکجانشنی ایارنی نشینین بودند که هزارن سال یکجانشنی بودند مثل کرمانشای و هورامی لک و فیلی و لرو شوشیانی/خوزی.
تا اینکه اسارئیلی ها سرزمین اجدادی شان از ارعب غارتگر فلسطینی گرفتند. اساردیلی /یهودی ها دوستان 2500 ساله ایارنی ها بود. ولی خمینی هندی زادع رب تبار، توسط دشمنان مشترک دو ملت ایران و اسرادیل سر کار امد و از همان ابتدا بدون هیچ دلیل ژئوپلتیکی و صرفا بخاطر کینه عرب پرستی اشف با اسرئیلی ها دشمنی کرد. د رنتیجه اسارئیلی ها احمقانه نان کرد بر سر مردمان ایرانی زبان غرب ایران گذاشتند. کرمانج ها دیگر اسمشان کرد شد اختصاصی و بعد مردمان اصیل کلهر/کرماشانی/لک/فیلی هم شدند کرد تا عمق استارتژیک پیدا کنند. ایران اسرئیل قربانی خمینی عرب پرست شدند.
بایست مردمان کلهر/کرمانشاهی/لک/فیلی ایلام بدانند انها کورد نیستند. شما هر کدام نام قومی خودتان دارید و بازی کثیف دعوای اسارئیلی های و عرب ها و خمیتسی ایست ها خورددی. حیف اسرائیل دشمنی کرده با ایرانی . ایرانی و پارسی که دوستار یهود و اسرائیل استو اسرائیل باید از مردم ایران حمایت کند. ایرانی ها و اسارئیلی ها دوستان تاریخی هم هستند.