Skip to main content

1 - کوردها با ادعاهای ارضی

1 - کوردها با ادعاهای ارضی
Anonymous

1 - کوردها با ادعاهای ارضی شان به آذربایجان نوعی اعلام جنگ به آذربایجانیها کردند. ما در شرایط جنگی با کوردها بسر میبریم و هر گونه همکاری با آنها به ضرر آذربایجان است. فدرال دمکراتهای آذربایجان جریانی ضعیف هستند و بودن یا نبودن آنها در کنگره ملیتهای ایران فدرال تاثیر چندانی در کنگره نخواهد داشت ولی کوردها برای بیشبرد سیاستهای خود از همین اسم خالی هم سود میبردند. همانطوریکه دیگر دوستان اشاره کردند فدرال دمکراتهای آذربایجان در خروج ار کنگره بسیار دیر کردند. جدایی از کنگره باید بخاطر توسعه طلبی های احزاب کورد باشد نه به خاطر اتخاذ سیاست جنگی حزب دمکرات و یا سیاست دیبلماتیک حزب دمکرات کردستان.
2 - به نظر من ارتباط و برقراری دیبلماسی با عربستان که کشوری سرمایه داری، فاشیستی و مذهبی و ارتجاعی است اشتباه نیست با این شرط که از اصول خود عدول نکنی. حاجی و مسلمان و داعشی نشوی و غیره. احزاب


مختلف قبلا بی آنکه از اصول خود دست بکشند با عراق فاشیستی صدام روابط دوستانه داشتند و هیچ کدام ضرر نکردند. حتی راه کارگر حزب مادر فدرال دمکراتها و رهبران کنونی فدرال دمکراتها در آن موقع با عراق فاشیست رابطه دیبلماتیک داشتند. کار درستی کردند و حالا هم میتواند داشته باشند. برقراری رابطه با کشورها به ماهیت سیاسی و ایدئولوژیک آن کشورها بستگی ندارد.
3 - به نظر من حزب دمکرات در برقراری دیپلماسی با تجربه و زرنگ است. هنر دیپلماسی را بلد است. از رابطه با عربستان سود خواهد برد. همچنین از جنگی را که با جمهوری اسلامی آغاز کرده سود خواهد برد و تاریخا به نفع ملت کورد خواهد بود.
4 - آذربایجانیها بخصوص چپ آذربایجان باید از "تئوریهای انقلابی" دست بردارند و دیپلماسی یاد بگیرند. کسی که دیپلماسی نداند نمی تواند سیاست کند. باید در رابطه انعطاف داشت و نباید با گفتن این کشور امپربالیست است، آن کشور مرتجع، مذهبی، سگ زنجیره ای، کاپیتالیست مانع تراشی کرد. بدون کمک دول قدرتمند چهان و تنها اتکا بقدرت خلق و انقلابیون، آذربایجان هرگز آزاد و مستقل نخواهد شد.
5 - در دیپلماسی توافق دو طرفه است و هر دو طرف منافع دارند. در دیپلماسی نباید از اصول حزبی و منافع ملی کوتاه آمد. متاسفانه جناح راست جنبش ملی آذربایجانیها در دیپلماسی بی پرنسیب است یعنی از اصول خود عدول میکند از منافع ملی آذربایجان صرف نطر میکند و دیپلماسی را مخفی و سری نگه میدارد. مثلا صالح ایلدریم و سیدالاشرافی لائیک یک ساعته مسلمان ، ملا و حاجی میشوند و رفتن ره حج و برقراری رابطه را علنی نمی کنند. بسیاری از جریانات سیاسی تورک کاملا بخدمت ترکیه در می آیند و به بهانه تورک بودن تعارض و تفاوت منافع ترکیه و آذربایجان را نمی بینند و منافع آذربایجان را فدای منافع تورکیه یا آذربایجان شمالی میکنند و بقول خودشان مانقورت و از خود بیگانه میشوند.