Skip to main content

جناب آتا زنگانلى,

جناب آتا زنگانلى,
peerooz

جناب آتا زنگانلى,
من سالهای سال خارج از ایرانم و احتمال برگشتم کمتر از صفر است و برایم شخصا فرقی ندارد که چه خواهد شد. آنچه در ایران و خاورمیانه رخ میدهد جزئی از اتفاقات دنیا و تاثیر بردار از این جریانات است. یک پارچه گی ایران را نه ترک و فارس بلکه قدرت های جهانی بر حسب منافع خود اقلا از ۲۰۰ سال پیش حفظ کرده اند و گرنه تاکنون بارها تکه پاره شده بود.

اوضاع سیاسی و جغرافیایی دنیا قطعا همیشه به این شکل نبوده و همیشه به این شکل باقی نخواهد ماند و شکل آینده آن به دست من و شمای نوعی نیست و تابع اوضاع جهان است. بیش از هزار سال ترک ها در ایران بر فارس و کرد و عرب و غیره حکمفرمایی کردند و هیچ دلیلی ندارد که در آینده نیز نتوانند چنان نکنند. به فرموده زنده یاد شهریار " هنوز از ماست ایران را اگر روزی فرج باشد". مسبب اوضاع اتنیکی ۱۰۰ - ۹۰ سال اخیر ایران مستقیما مثلث آتاتورک - رضا شاه - هیتلر است

که دوتای اول از کوتاه فکری و سومی برای منافع خود به این آتش " نژاد پرستی " دامن زدند و این خلق کامنت نویسان را بجان هم انداختند. پیش از این صد سال, در ایران مسئله ترک و فارس و کرد نبود و اگر ظلمی بود ظلم علی السویه بود و گرنه " ملت ها " با صلح و صفا در جوار هم زندگی میکردند و با زبانهای خود با یکدیگر صحبت میکردند یعنی " همدلی از همزبانی بهتر است ". این عصاره مطلب است. اگر شما مسئله را چنین نمی بینید جای تاسف است و اگر مامورید, معذورید.