Skip to main content

کو.... لق هم زبان های خاک

کو.... لق هم زبان های خاک
Anonymous

....

یک عمر ما فارس های ایارن به خودمان و دیگران دورغ می گوییم/ وقتی در مشهد یا تران یا اصفهان و شیراز ما فارس ها به غریبه می رسیم/ اندکی بعد می پرسیم فارس هستی یا غیر فارس. خودمان در نزد عوام و خواص قبول اریم ایارنی به دو گروه فرس وغیر فارس هستند ولی توی اسیت های خارجی در مقابل تجزیه طلبان یا به قولی هویت طلبان اقوام دیگر می گوییم ما قوم فارس نداریم! لابد مان فارس ها از یر بوته عمل امدیم.
من اعتقادی به کشور چند ملیتی ندارم مگر بپذیریم چند ملت مثل جمهوری اذربایجان یا ترکیه و افغانستان و ترکمنستان.. با ایارن یک کشوری مثل اتحادیه اروپا تشکیل بدهند و بعد هم مثل داستان برگسیت حق جدایی داشته باشند. میدانم الن یک مشت ملیت گرا تجزیه فحش کاری شروع می کنم. اما دم ایران گلوبال گرم 99 درصد کامنت ها منتش رمیکند و احتمالا کامن مرا منتشر می کند د راین صورت ایول.
ولی بعد

از نزدیک 15 سال تلاش احمقانه خودم در انکار فارس بودن و اینکه در ایارن فارس نیست، اتقفاق تاکید میسکنم د رایارن فارس است در افغانستان و تاجکیستان و بخش هایی از پاکستان و ازبکستان هم فارس است.
ولی فارس کیست.
فارس کسی است کخ به گویش و لهجه ای نزدیک به فارسی کتابی (فارسی دری) همچو سخن زبان مادری یا اصلی به طور اغلب رومره میگیو و یا لااقل در جانعه کوچک مخلی خانودگی این مجموعه زبانی مسوم به فارسی می گیود. فارس ها به ایت تعریف از شمال پامیر-دره فرغانه تا ساحل خلیج فارس هستندو
اما یک خقیقت تلخ بگویم، برخلاف دیگر اقوانم مثل تورک ها و کوردها و پشتون ها که همگی اصالت ایارنی و بمی فلات ایارنند، بسیار متفرق هستند. مثلا فارس های ایارن چشم دین افغانستانی ها ندارند و انها افغانی خطاب میکنند. افغانی باری فارس افغانستانی حکم فحش است .
البتهددر اوایل دهه 1360 این قدر فارس های ایرانی از افغانستانی بدشان نمیادف ولی وقتی به فرمایش خمینی نلغون دخترانشان به افعانی ها داند و این دختران همچو فحشه میان خودشان تقدیم میکردند، وقتی این فارس ای افغانی انواع جنایت و کثافت کاری از بچه بازی و نامس دزدی ئو قتل و تجاوز کردندف دیگر هکمتر فارس ایرانی افغانی را فارس میداند! خوب هنوز این بلا سر مردم سنندج یا کرمانشاه نیامده تا کرمانج های کوه نشین اناتولی باینند شهرهایشان.
مطمئنم همین تنفر فارس ایارنی از فارس افغنی روزی نه چندان دور به سراغ کوردپندارن و دیگر مدعیان ملیت هایایرانی میاید!
ولی مردم شما خراسان از تورک های گرایلی و فاشا رتا فارس های هزاره و تات بخوبی طعم توحش کرماج ها را دیندن. کرمانح دقیقا همان کورد واقعی است سیعنی عشیره و رمه دار و کوچنده که در صد سال اخیر با سیسات خائنانه اخوند خامانه ای باری قلع و قمح تورکانو فارسان شمال خراسن کرمانج های بدوی کوچنده یکجانشین کرده. این کرمانح های از ماغلاصلی شان قاچاق مواد مخدر است و تفریخشان هم دزدیدن دختران اقوام دیگر. چند زنی هم بسیار رایج است معمولا دختر کم سن میگرن از طوادف هزاره و افشار و بعد خوب ازشانجوجخ کشیدند طلاق میدهند. معمولا دو تا چهرا زن دارند مثل اعراب بدوی. خصلت عشایر بدوی همین گونه است.
نقش کرمانح ها (کوردهای واقعی) در خائرمیانه و ایارن، شبیه اعراب بدوی عصر جاهلیت است که تمدن های روم و ایران و مصر نابود کردند.
متاسفنه به لطف القائات و بمبارن تبلیغاتی برخیاقوام متمدن و بکجانشن ایارن مثل لک ها و کلهری و گورانی و بخصو هورامی های اصیل نام زشت کورد (پوبان) بر خود گذاشته و خود جزو ملت جعلیو دروغین کورد مینامند. امروزه مهمترین حامی وجود این ملت دروغین کورد، رژیم اساردیل استو هدف اسرادیل هم تضعیف همسایگان نازادپرست عرب عمد سنی اش استو کرمانج ها/کوردهای واقعی نقش نیوری متحد اسرائیل بازی میکنند.
این را ثبت کن ایارن گلوبال/تا ایندگان بدانند حداقل یک نفر این پیش گویی کرد. عاقبت قوم گرایی و ملیت بازی ..