Skip to main content

به سایت معرفی لغتی تورکی رفتم

به سایت معرفی لغتی تورکی رفتم
Anonymous

به سایت معرفی لغتی تورکی رفتم و دقیقا به چیزی که چندی سالی بدان رسیدم باز دیدم این عناوین ابتدای سایت است

● زبان مادرى و هويت ملى

● زبان ، اید ئولوژی و هویت ملی

● زبان بمثابه کانون قدرت: زبان رسمی و زبان های غیر رسمی

همین سه جمله کافیست که تورک گارهای ایران، پس قاجار، احساس کردند دیگر در تملک تمام انها نیست. دیگر غارتگران قجری، در نزد مردم بلوچ یک داستان صد پیش است شاید پیرانی هنوز برای ودکان بگوید. بلوچ ها-بخصوصو قدیم- هر که پوست سفید داشت و مامور حکومت قاجار بود قجر می گیوند. انها دمار از روزگار بومیان سیه سخته و سبزه روی بلوچ در میاوردند با مالیات و انواع عوارض و تصاحب زمین و احشامو کنیزی و زن و بچه ربایی. قبل و اعدام
برای بلوچ ها قجرها مثل سفیدهای اروپایی بودند!
حالا نوادگاه قجرها، اندیشه ساختن کشوری جدید از درون کشور0ملت ایارن دارند. من شخصا و از ته دل اروزی موفقیتس

چون حداقل با شر این پان تورک بسیار خطرناک که با پنبه سرمبرد و نه مثل پان کورد که کارد. اذربایجان و کردستان سنی دو وصله ناجور ایرانند. من طرفدار دمکراسی فدرال هستم از نوع کانتونی مثل سوئیس بر مبنای شهرستان. به دلایل منطقی
1- دیگر تهران و مراکز استان ها محل تجمع جمعیت و ثروت نشوند. لاقل روستا خالی میشوند این وضع فلاکت بار نشود 60% جمعیت کشور توی 15 شهر تمرکز یابند. از هر لحاظ زیست شناختی/ژئوپلتیک و ژئواکومنیک این اشتباه است
2- دمکراسی فدرالیسم در کانتون/شهرستان، موجب توزیع عادلانه تر منابع میشود
3- شهرستان ها همان طو رگفتند موجب کاهش مشکلات تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ میشود که الان گریبانگیر این کلان شهرهاست
4- شهرستان توزیه بهتری ا قومیت/گروه زبانی دارند، این امر باعث می شود مثلا کرمانشاهی یا هورامی زبان محلی خودش یاد بگیرد و مجبور نباشد زبان ناسیونالیزمی کرمانجی دیاربکر یا سورانی اربیل یا اردلانی سنندج یاد بگیرد. اکنون رژیم کم سواد و مستبد با تدارکچی حسن روحانی دارد زبان سورانی اربیل را بر مردمان غرب کشور که به اسم کردی تحمیل کیگند. با این وضع امیدی به حیات این زبانهای زیبا و تاریخی نیست. فقط اتفاقی می افتد بجای اینکه با فارسی همگرا شوند با کرمانجی و سورانی همگرا می شوند در راسای ملت سازی دروعین کردستان بزرگ و مجری اینکار استبداد اخوندی ضدایرانی است.
من یک رویا دارم، ولی هر امیدی چندانی ندارم بخاطر نفوذ نوادگان تورک صفوی- قاجار در دستگاه شاه علی خامانه ای. ولی میگویم رویای من اینست اذدربایجان و کردستان سنی (اردلان به مرکزیت سننندج) هر چه زودتر به روشی مسالمت امیز و با همه پرسی از ایران جدا شوند، چون این نقطه بقیه مردم ایران از ملیتش ایرانی شان تهی میکند. تخم نفرت و تفرقه و ملیت تراشی درین مناطق یاغی کاشتند.
لعنت بر قوام احمق و شاه ملعون که این منطقه بخاطر بلوک غرب به ایران بر گرداند.
اگر دو منطقه جدا میشدند و بطور مسلم دوتا از اقمار شوروی می شدند، ژئوپلتیک و انسجام ایران عالی میشد. شوروی از طریق اذربایجان و کردستان مهباد به عراق سوسیالیستی و تحت نفوذش دسترسی و از طریق بصره به ارزوی ابهای گرمش میرسید و چنین ایران ما، بخاطر جغرافیایش تحت فشار قرار نمی گرفت.
از بدشانسی ملت ایران بود، شاه ترکزاده پهلوی مثل هر شاهی مستبد دگم، اراضی بیشتر میخواست مثل صدام،قذافی و خامنه ای، بارزانی... سیرمانی ندارند
میلیون تورک و کرد هم در مناطق خودشان میمانند و این قد رفشار جمعیت بر مناطق مرکزی که کمبود اب دارند پیش نمیامد. منابع نفت بهتر میان مردم توزیه میشد. ان امکانات تبریز میتوانست درمناطق ایران دوست و وفادارایرانی مثل خرم اباد/بروجرد/رشت/اهواز/دزفول/کرمانشاه... ایجاد میشد.
یادمان نرود این تهران لعنتی را قاجارهای تورک ایجا کردند در حالی کلی شهر مناسب برای پایتختی بود. انها عمدا قریه تهران انتخاب کردند که بشد با ترکها پُرش کنند ولی تهران تورک نشد.
من فارسم. ولی واقع بین و دمکرات. به بقیه احترام متاقبل می گذارم. ولی حق دارم تحیلی تارخی خودم بگیوم. خقایقی که به نظرم کشف کردم بگویم. الان کاری این ملیت گرایی گکذایی با ایران میکند تهش حداقل 25 سال استبداد خاندان خامنه ای و عمال سیپاهیبسیجی و بوورزاو انهاست و بپعد هم هرج و مرج شبیه سوریه. نسل ما دمکراسی و ازادی را نخواهد دید. چیزی در این مطلب جناب ائلیار بحث کردم. ولی بحث جدی شد رفتن سراغ داستان همیشگی ملیت های ایرانی!
اما تشکر میکنم از ایران گلوبال/ قبلا بیشتر در سایتهای رادیوزمانه-فردا کامنت میگذاشتم، ولی این دو سایت سانسورشان بالاست. دمت گرم ایران گلوبال حاضری ادم دگراندیشی مثل مرا تحمل کنی. شاید ایارنیان به واقعیت و حقیقتی که من رسیدم دوستان برسند.
http://iranglobal.info/node/56807