Skip to main content

باز می گویم کامنت های من و

باز می گویم کامنت های من و
Anonymous

باز می گویم کامنت های من و جتب ادلیار و دیگران در پست بخوانید.
از تکرار مکررات بپرهیزید.
http://iranglobal.info/node/56807
من متاسفم که بیشتر یک رای ندارم و زور یندارم وگرنه حداقل جای قدرت خامنه ای و دیگران بودم، اذربایجان و کاستان کردستان به مرکزیت سنندج ول می کردم به امان خدا.
این دو وصله تن ایارن نستند.
کشور چند ملیتی، یعنی هرج و رمج بدتر استبداد. کشور چند ملیتی ربطی به اموزش زبان مادری و درال دمکراسی ندارد. المان و سودیس و امریکا دمکراسی فردال هستند. هر کسی بخواهد میتواند بهز بان مادری اش مدرسه بورد و امروشگاه بزند و رساه داشته باشد کما اینکه همین اتسبددا حاکم مذهبی خامانه ای هم حداقل هایی ایجاد کرده هر چند ناکافی است و جای بیشتر دارد.
ملیت یعنی اتباع یک کشور که گذرنامه و شناسنامه دراند مثل سوئیس و المان و امریکا فدرال. من چیزی دیگری از ملیت/ناسیونال نمی فهم. بخشید این قدر نفهم

شما منظورتان از ملیت جچیست؟
لطف کنید یکبار دقیق با مقایسه عملی و تجربه شده بگویید.
من میدانم ملیت به تباع یک کشور میگویند فرقی نمیکند ان کشور از یک و یا چند زبان وقمیت باشند یا استبدادی یا فدرال، همگی یک گذرنامه و یک شناسنامه دارند. منظور من از ملت ایران یعنی همین، یعنی تبعه/شهروند یک کشور. یعنی یک گذرنامه و سناشنامه داشته باشند. الان اتحادیه اروپا میخواهند به این سمت بروند ولی کار سختی دارند حالا شما میخواهید برعکس اتحادیه اروپا حرکت کنید یعنی مثلا یک یزدی گذرنامه فارس بگریر و لب مرز زنجان مهر ورود بخورد گذرنامه اش و وارد خاک اذربایجان ایران برود؟
راستی این ملیت شما چرا حتی اقلیم کردستان عراق یا روژوای سوئریه و جمهور اذربایجان علیاف یا ترکیه یا ازبکستان قبول نمیکنند؟ چرا تورک های جمهوری ادربایجان برای قره داغ باکثریت مطلق ارمنی چنی حقی قائل نیستندو چرا ترکیه برای کوردها چننی حقی قائل نیستند. ایا ایارن تافته جدافته از عالم است؟
باز هم می گویم بعنوان یک فارس، هیچ علاقه ای به ماندن اذربایجان کردستان و حتی بلوچستان نسیتم. این مناطق ارزش نگه داری در ایارن ندارند. ای کاش زمان قوام، این مناطق به ایارن برگداننده نمی شد.
منظور من از ملت ایرانی یعنی همین، یعنی اتباع یک کشور. اصلا معنی طرد هویت قومی وزبانی و مذهبی و ... نیست.