Skip to main content

نگاه فرهنگ ایرانی به علم

نگاه فرهنگ ایرانی به علم
دیرنج مین ائللی

نگاه فرهنگ ایرانی به علم ودانش نیز خود ماجرائیست مضحک . حافظ قرآن, بسیجی, فرزند شهید و یا اخوندزاده کنکور را دور میزند ویا سهمیه ای وارد دانشگاه می شود. بعد از فارغ التحصیلی زورکی,اگر القاب دکتر و یا مهندس را از نام او ولو بدون قصد وغرضی فاکتور بگیری ترش میکند و حتی ممکن است با کهریزک کلامی با انسانها برخورد کند.
دردنیای اینترنت, افرادی که تحقیقات متدیک را, خود و یا در دوران تحصیل فرا گرفته اند میتوانند بهتر از اکثر متخصصین کم سواد ایرانی که تنها باد در غبغب دارند, پیچیده ترین پدیده ها را تحلیل کنند. چند سال تحصیل در دانشگاه کمک بسیار بزرگیست اما همه چیز نیست.بخاطر دارم در جمعی یک استاد تاریخ دانشگاه تهران نیز حضور داشت و در پی بحت ترک و فارس تاریخ دبیرستانی را با کبر آخوندی تکرار می کرد. وقتی به کورش و ماساژتها رسید من حرفش را قطع کردم و گفتم : " آقای دکتر ... ماساژتها در کناره های

ارس می زیستند و نه در اطراف سیحون و جیحون" . یکی از فارسهای تیپیک حاضر با تبسمی تمسخر آمیز گفت " ایشان استاد تاریخ هستند و شما که هیچ تخصصی در این زمینه ندارید خوب است که حرفش را قبول کنید". جواب دادم:" تنها کسی که در خصوص مرگ کورش بدست ماساژتها نوشته هرودوت بوده و من نسخه انگلیسی انرا اخیرا مطالعه کرده ام". تبسم های تمسخر آمیز ادامه داشت و بهمین جهت نسخه PDF کتاب هرودوت را در لپ تاپ دختر صاحب مهمانی از اینترنت داونلود کردم و با استفاده از FIND هر پاراگرافی که کلمه کورش در آن بکار گرفته شده بود را یافتم و به استاد مغرور نشان دادم. از رو نرفت و گفت: " هرودوت اشتباه کرده و دانش جغرافیائی در زمان او ضعیف و مثل امروز نبود!!! باز بکمک FIND کلمه "ارس" را جستجو کردم. پاراگرافهای فراوانی از اینکه از کجا ها سرچشمه می گیرد و به کجا می ریزد دانش دقیق هرودوت را از رودی که مبدا و بخشی از ان قرنها جزو سرزمینهای تحت کنترل یونانیها بود نشان میداد. در همین پاراگرافها به تفصیل ازعادات و خوراک ماساژتهاو اینکه در کدامین قسمت ارس می زیستند بتفصیل نوشته است. استاد تاریخ ایرانی که احتمالا تنها ترجمه دستکاری شده فارسی را مطالعه کرده بود با ز از رو نرفت و گفت: " همه میدانیم که ترکان چند صد سال بیش نیست که از شرق دریای خزر به آزربایجان کوچ کرده اند!!!! و هرودوت قطعا اشتباه کرده است!!!".

استاد تاریخ جعلی کشور ایران, زمانیکه قادر نیست شک کند و پی گیر شک خود باشد و تنها به نشخوار هر آنجه به او خورانده اند بپردازد, می بایستی که دیگران را بطرق مختلف مرعوب ساخته و وادار به سکوت کند. وقتیکه متخصص علوم انسانی مملکت این آقاست, از برخی کامنت گذاران ایرانگلوبال نیز نباید انتظار زیادی داشت.