Skip to main content

ادامه

ادامه
آ. ائلیار

ادامه
محتوای نمایشنامه ی قیشریق:
--------------

واما ایده های کامنت ها: چه عطر و گلی! ببینیم:
- سومری و ترکی ربطی به هم ندارند. چون اگر قبول کنیم ربط دارد ، سند مالکیت عراق، کردستان به نام « ترکیه یا پان ترکیسم» میشود.
- بله این دو ابداً بهم ربط ندارند، چون اگر قبول کنم ربط دارند، سند مالکیت آذربایجان به نام « پان ترکهای مهاجر از ترکستان» میشود. مجبوریم بقبولانیم ربطی ندارد که آذربایجان « تات یا آذری» بماند که « پاره تن» ایرانی یعنی آریایی و فارس است. نمیشود ایده ی آذری را به « ترک و سومر» ربط داد. صحیح نیست به آذری ترک بگوییم. حالا بیاییم « سومری هم بگوییم که کار خرابتر شود. فردا آذربایجان تجزیه شود و ایران تیکه تیکه گردد؟ هر کس از « سومر و مومر و ترک و غیره حرف زد تجزیه طلب» است. در جا باید « خفه اش» کرد.

- برو بابا! تو که « متخصص نیستی»،گول « پان ترکها » رو خوردی میخواهی « مام میهن» را تجزیه کنی؛ اگر چیزی بلدی
بیا اینه ها« اینو ترجمه کن». هاهاها! دانشمند!
متخصص همان است که در « رادیو فردا- نهاد تبلیغاتی سیا- کار میکند» ، زبان شناس و دکترا دارد و استاد است.
و من با هزار و یک شور و شوق تحقیقات علمی اش را در سایت وزین ایران گلوبال تبلیغ میکنم که جوانان چشم و گوششان باز شود. زیرش هم خودم زحمت میکشم با دهها اسم کامنت های « چه چه هی و به به هی» میگذارم . تو هنوز بچه ای! « کسب قدرت! با هر حیله و کلک ! این است شعار ما.

- این صاحب مقاله خودش هزار کامنت زیر مقاله ی خود می نویسد که « بله ببینید من بحث را به میان مرم می برم. این قدر آنقدر خواننده دارم. من، بابا آدم مهمی هستم. استاد و دانشمند و چه و چه هستم. در صورتی که آقا هیچ چی نیست. خودش نوشته
بود « هیچ چی نمیدانم، یک چوپانم. از بالای کوه میایم. »
_______
پشت صحنه ی نمایش :

قیشریق راه بیانداز! بگذار این نویسنده ی پان ترک، آن دو تا کامنت نویس تجزیه طلب که با دهها نام نوای تجزیه طلبی سر میدهند فرار کنند.
سایت فارسی زبان است. مال فارس هاست، این مغولها بیخود اینجا ایران را تجزیه میکنند. اینها دشمن و ستون پنجم اند. باید همه یشان را بیرون ریخت.
پسر این چهار تا پان ترکیست را تا میتوانید حال گیری کنید. اعصاب شان را داغون کنید، با هر حقه ایکه شده، بگذار فرار کنند. خفه بشوند. صدای اینها را باید برید . یا با ما یا دشمن ما. پان ترک خوب -پان ترک مرده است و....
---------
چنین است نمایش نامه ی قشریق ساخته ی ایران گلوبال وود. با هنر نمایی هنرمندان همه فن حریف.
-------

آنچه در بالا آمد سطح اندیشه و تفکر درسایت است بین بخشی از کامنت نویسان.
در برخورد به نظریه ای که در 1915 توسط زبان شناس آلمانی بیان شده است.
مقاله در توضیح چنین نظریه ی نوشته شده است.