Skip to main content

احتمالا با کامنتها و خط کلی

احتمالا با کامنتها و خط کلی
Anonymous

احتمالا با کامنتها و خط کلی فکری ام آشنا شدید جناب " آ. ائلیار "؟
فعلا (درست یا غلط) متوجه شدم شما عضو سایت ایران گلوبال هستید، اما متوجه استانداردارائه مقالات نشدم، شاید استاندارد ندارد!، افرادی حتی با هویت ناشناس می توانند مقاله ارائه دهند، مثل تریبون رادیوزمانه، چند سالی است سایتهای سیاسی و یا ترکیبی از سیاسی با موارد دیگر را مطاله میکنم. به دلالیل شخصی من با نام های کاربری مختلف و تعییر ip دادن سعی میکنم از جان و مال و..محافظت کنم. پس درک میکنم، چرا برخی، از نام مستعار یا ناشناس استفاده میکنند. شاید برخی مثل جناب توکلی، مدیر سایت، در موقعیتی باشد که حتی ادرس خانه و شماره شخصی اش هم بدهد! خب این طور باشد، که خیلی عالی است، ارزو میکنم، همه مردم جهان از جمله منتقدان و دگراندیشان در همه کشورها این قدر احساس امنیت بکند! ولی این جهان امنی که من ارزو مینم، تنها در خیالات است، این جهان

ایده الیستی است. پس شاید برخی از همین ناسناشی سواستفاده کنند، شاید من نوعی هم سواستفاده کنم و بیایم عقده هایم را خالی کنم و بروم و احتمالا هیچ وقتم گیر نیفتم! می ماند سایت ایا فحش من نوعی منتشرکند یا نه! البته ممکن من نوعی ناراحت-عقده ای به خود مدیر سایت در اعتراض فحاشی کنم این یک چیز است، ولی اگر به جمع ناشناس یا یک جمعیت بزرگ مثل فارس یا تورک فحش بدهم این یک چیز دیگرست، اهانت و جمع بستن عده کثیری انسان که یک خصوصیت مشترک خنثی دارند مثلا هویت زبانی، واقعا شرم اور و محکوم است، دادن صفت فاشیست، نسل کش، قاتل، تروریست، .... مثلا به مردمان کورد یا فارس یا تورک و یا هر گروه قومی زبانی یک کاربس زشت است! به همین دلیل میگویند پان فارس، پان تورک
ولی من دمکراسی خواه- ضمن محکوم کردن فحش- هرگز مثل یک بنیادگرای مذهبی حکم مرگ فحاش را نمیدهم!
دمکراسی احترام واجب اما تقدس رد میکند. چرا؟ چون تقدس، هر نوعش (دینی، مذهبی، قومی، ارضی، زبانی، حتی ناموسی) یعنی بستن هرگونه نقد و در نتیجه میشود عقب ماندگی، امکان بروز فساد و ظلم. برای حفظ حققو لازم نیست تقدس باشدف همان احترام عرفی در زمان-مکان حال حاضر کفایت میکندف تشخیص هم عرف اکثریت است، اقلیت هم میتواند د رهمین حد عرف احتارم، فعالیت کند به شرطی اکثریت بپذیرید تقدسی نباشدف دمکراسی این را می گوید، یعنی رضایت عمومی و با کمترین ناراضی. رضایت 100 درصد، تخیلی و ایده الیستی و ناممکن است.
با مرور لیست جناب عالی
http://iranglobal.info/taxonomy/term/97
چون منم یک زمانی مثل شما از زبان شناسی تا هنر و فلسفه و سیاست مطالعه می کردم و مغزم مملو از اطلاعات خام و نیمه پردازش شده بود. در نتیجه شاید شما مثل ان دوران من هستید. خیلی واضح است که شما تُرک زبان و اذربایجانی هستید و یا لااقل از این هویت طرفداری میکنید. من درک میکنم، چون یک زمانی در موقعیت شما بودم، منتها در کسوت طرفدار شدید هویت ایرانی، به قدری شدید که حتی فارسی زبان بودنم را انکار میکردم، چه برسد قبول کنم متعلق به قوم فارس هستم!
من محدودیت درج کلمات و حوصله مخاطب باید را در نظر بگیرم، میخواهم بگویم، شاید شما هم دارید اشتباه چند سال من تکرار میکنید بخشید که دارم قضاوتی میکنم، قصد جسارتی ندارم، دارم سعی میکنم با توجه تجربیات خود از شما درکی به خود و دیگران بدهم که چرا شما ناچارید این حجم عظیم متنوع از مقالات ارائه بدهید؟
چرا شخصی به نام ائلیار انگاری باید همه چیز از زبان شناسی تورکی و سومری تا حقوق بشر و دمکراسی و فدرالیسم...مطلب بنویسد؟
من شما درک میکنم، چون خودم هم این مشکلات داشته و هنوزم دارم، واقعیت و اصل مطلب همان است که صادق زیباکلام امد تو ارومیه گفت، خیلی ساده و به زبان همه فهم گفت به نظرم، ولی حتی به صادق زیباکلام هم هویت های شما حملات شدیدی کردند! دقیقا زیباکلام درد من و شما و دیگران گفت، درد ما مردمان ایرانی و کشورهای مشابه ما گفت، مشکل اصلی ما کمبود یا نبود دمکراسی است.
اگر یک نظام دمکراسی واقعی بر کشوری باشد، لازم نیست من و شما نوعی بیاییم این قدر متنوع فکر کنیم، بدتر بیاییم شبیه یک متخصص از زبان شناسی و تاریخ و علم ژنتیک تا فرهنگ و هنر بنویسیم که شاید حتی دیپلم نداشته باشیم و بعد هی دیگران به اعمالمان بپچینند که که منبعتان کو؟ مدرک تخصصی تان کو؟
زیباکلام در ارومیه قبل انتخابات مجلس-اسفند پارسال- مگر چی گفت؟که اذری-تورک ناراحت شد و بهش پرید؟ او گفت توی این شهر یدست کم دو تا گروه زبانی مهم است (تورک و کورد) و یکی هم زبان فارسی رسمی کشور است، (نزدیک به گفته): تو فلان خیابان هر گروه زبانی یک مدرسه داشته و به زبان مورد علاقه اش تحصیل کند. یعنی خواسته قدیمی فعالان حقوق زبانی، اما به سخنانش حمله کردند از فارس گرفته تا تورک!
چون هویت دمکراسی نیست!