Skip to main content

دوستان... معلم ریاضی ما زنده

دوستان... معلم ریاضی ما زنده
lachin

دوستان... معلم ریاضی ما زنده یاد آقای غفاری در تبریز به ما اصولی یاد داد که اگر اعداد بزرگ که فهمیدنش تا اندازه ای مشکل بوده و از ذهن ما خارج است را به موضوعات (( عینی)) تبدیل بکنیم , نه تنها به فهمیدنش را آسان می کند بلکه به عظمت این اعداد هم پی می بریم..بخاطر اینکه بدانیم این 700 میلیارد دلار دزدیده شده را چطوری می توانیم درک بکنیم , من طول, عرض و ضخامت یک دلار امریکائی که با صد دلاری تفاوتی ندارد را انتخاب کردم. 156میلی متر طول- 66.3 میلی میتر عرض و 0.11 میلی متر ضحامت , 1 گرم هم وزن.
دوستان... اگر یک میلیارد دلار را در هر ثانیه ( یک دلار- یک دلار ) بشماریم , بیش از 31 سال طول می کشد که این شمارش تمام شود. اگر 700 میلیارد دلار دزدیده شده را در هر ثانیه (( صد دلار-صد دلار) بشماریم , بیش از 222 سال طول این شمارش خواهد بود. اگر این پول دزدیده شده ملت را بر روی هم با صد دلاری

با صد دلاری انباشته بکنیم بیش از 87 برابر ارتفاع قلّه اورست خواهد بود. اگر این 700 میلیارد دلار را , صد دلار- صد دلار در کنارهم در امتداد طولی قرار بدهیم , بیش از 27 بار دور زمین را گردش خواهد کرد. ولی شگفتا , اگر باز هم این 700 میلیارد دلار را ,یک دلار- یک دلار در کنارهم در امتداد طولی قرار بدهیم 142 بار به اندازه ای مسافت ( رفت و برگشت ) به کره ما خواهد بود و 1.42 بار هم با صد دلاری . اگر این مقدار پول دزدیده شده را صد دلار -صد دلار در یک ترازوی بزرگ جا بدهیم به اندازه بیش از وزن 24 تا بزرگترین هواپیمای ترابری دنیا یعنی آنتنف AN-225 خواهد بود... در پایان اضافه بکنم که یک اقتصاد دان مشهوری بود که لیاقت جایزه نوبل را در اقتصاد را داشت و او جمله مشهوری دارد که می گوید (( اقتصاد مال خر است)) . راستی این اقتصاد دان کی بود؟؟؟؟؟؟؟؟.