Skip to main content

جهت مولفه های احتمالی تغییر

جهت مولفه های احتمالی تغییر
دیرنج مین ائللی

جهت مولفه های احتمالی تغییر در ایران بگونه ایست که بدلائلی هرگز به ایران یکپارچه دموکراتیک منجر نخواهد شد.
1- انبوه مخالفین باصطلاح سکولار-دموکراتی که با قبول رهبریت اسلامیون سبز نشان دادند که بسیاری در ایران مدام جای دوست و دشمن را اشتباه می گیرند. درست مثل 1357.
2- تقدس تمامیت ارضی, قدرت مانوور را از سکولارهای ایرانگرا ستانده و برخورد صلبشان در مواجهه با فروپاشی حتمی مرزها, آنها را در بهترین حالت به پیاده نظام رضا شاهها و دیگر تفنکداران تبدیل خواهد کرد.
3- حتی به فرض قبضه کردن قدرت, عدم قبول کامل منشورحقوق بشر و حق تعیین سرنوشت سازمان ملل, راه را برای پرداخت حق سکوت به قدرتهای جهانی باز کرده و تنها با واگذاری امتیازات کلان اقتصادی-سیاسی, به اجانب قادر به ادامه حیات خواهند بود.
4- نفی صورت مهمترین مسئله ایران یعنی مشکل ملتهای دربند , آنها را از راه حل نیز حذف خواهد کرد.

نتیجه اینکه ایران در چهارچوب مرزهای فعلی, دموکراسی را هرگز تجربه نخواهد کرد چراکه آنهائیکه ادعای دموکرات بودن دارند, نسخه اداری آنرابدون پارلمان و نمایندگان مردم پیچیده اند و چیز دیگری را قبول نمی کنند.
نکته دیگر اینکه, تا زمانیکه کرد سوریه و حزب الله و اسد جانانه در جنگ نیانتی شرکت دارند , آمریکائیها و روسها لزومی به جنگ مستقیم نخواهند داشت. و حتی درصورت بروز جنگ بین قدرتهای بزرگ و بتبع آن سقوط رژیم کهریزکی , سکولار-دموکراتهای خود خوانده ایرانی نیروی لازمه برای جهت دادن به حرکتهای سیاسی را نخواهند داشت.